Sidor

torsdag 19 september 2013

Tindras bebisar 8 veckor

Dom börjar bli lite mer självständiga nu. Favvoplatser har dom också. Burt och Brooke ligger gärna i soffan hos mamma när hon ser på tv. När hon går och lägger sig följer Brooke efter och lägger sig vid kudden. Alla grabbarna följer också med men ligger nere vid fötterna. Mamma säger att hon måste ha strumpor på sig när hon sover nu. För dom har börjat leka och bita henne i tårna. För dom vaknar ju till ett par gånger varje natt. Klorna är klippta på dom, det gjorde jag igår när jag fotade dom. Och det gick superbra. Brooke protesterade i några sekunder men det var ju färdigklippt snabbt så hon hann inte göra så mycket.

Jag hade ju hemma Brooke igår och hon fick stanna hela eftermiddagen och en bit in på kvällen. Sen fick hon komma hem till sin mamma igen för att vara hos henne under natten. Jag såg igår kväll att det började släppa lite i rumpan på henne och idag har hon varit och bajsat helt normalt. Men hon har fått lite olja i sig idag igen. DET hade hon stora protester över....verkligen inte gott och inte gick det att lura i henne det med någon god mat eller mjukost. Inte ens med babypasta. Men bara hon får i sig lite så är jag nöjd. Stackarn är oljig hela hon runt munnen och halsen. Inget som Tindra har en tanke på att tvätta av...smakar ju som sagt var illa.  Jag tog ju en del bilder och dom satte jag redan ut sent igår kväll, visste ju att jag inte skulle hinna idag. Vikterna på dom är superbra, jag är nöjd. Att sen Ben och Bruce har passerat 1-kilosgränser känns mer än bra. Blir nog stora grabbar som jag sa från början :) Vikten är nästan i Kurts nivå och ni som har sett Kurt live vet ju hur stor han var. Kurt vägde när han var 8 veckor 1057g Och nääää....dom är inte släkt....Jag har fortfarande problem med att se skillnad på Ben och Bruce...dom är sååååå lika. Det som skiljer dom åt är att Bruce är lite mörkare i pälsen. Brian har fått stora runda ögon, dom ser nästan ut soma tt inte passa in i ansiktet. Så han kommer att få superstora ögon som vuxen. Ben är fortfarande till salu...därför även en filmsnutt på honom
Vikterna idag och veckans viktökning är

Brooke 837g +112g
Burt 902g +179g
Brian 884g +133g
Ben 1074g +206g
Bruce 1030g +211g



Brooke




Burt




Brian




Ben 




Bruce







1 kommentar:

  1. Brian har fått uggleögon så att han skall se så mycket bättre :) Vilken fin nos Brucan har..

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck