Sidor

måndag 23 september 2013

Brooke är inlagt

Fy fy fy fyyyyyyyyyy vad jobbigt det är för Brooke. Hade ju henne hemma här i onsdags och jag såg att hon var lite hård i magen och hon fick ju då paraffinolja vilket hjälpte för stunden.  Men igår så blev det sämre igen och efter samtal med vet. så åkte jag till Värnamo med henne. Där tog dom bilder på magen och det visade sig att hon var totalt förstoppad...hon hade bajs i hela magen. Och hon kunde inte bajsa. Hon tryckte jättemycket och det kom bara en liten liten plutt. Dom kunde inte göra något i Värnamo så jag fick åka vidare till djursjukhuset i Jönköping.

Först denna jobbiga väntan. Brooke själv tog det hela med ro. Hade med mig mamma för jag misstänkte att Brooke skulle tycka att det var jobbigt att åka i transporten och hon var jätteledsen så mamma fick hålla henne i famnen hela tiden. Hon var lugn och sov, dessemellan så blev hon ledsen och man kunde se att hon hade ont i magen. Stannade till vid en parkering och satte henne på bilgolvet...såg ju att hon ville bajsa igen. Och även om det inte gick så var jag ju tvungen att låta henne försöka.  Väl framme på djursjukhuset så fick vi vänta i nästan 1 timme. Brooke ville för allt i världen inte vara uppe i famnen...Näääää, hon ville leka och springa. Och det gjorde hon också när jag släppte ner henne, fanns ingen antydan på att hon var dålig. Fast mellan lekarna så satte hon sig och försökte bajsa igen...utan resultat....kom bara typ en pytteliten pärla. Inga leksaker hade jag med mig så jag tog ett papper ur plånkan och skrynklade ihop det....det dög lika bra som vilken dyr leksak som helst. Något som gjorde mig glad i denna tråkiga och jobbiga stund var att se Brooke. Totalt orädd trots massor av folk som sprang fram och tillbaka och utöver det hundar som skällde. Det är helt underbart att se henne och veta att hon redan är så social och framåt. Jag misstänkte ju inget annat heller, vare sig med henne, hennes syskon eller bebisarna som jag har här hemma.

OK....väl inne hos vet så var det en massa frågor, ja som vanligt. Vet. kikade lite på Brooke och kunde konstatera att hon var lite uttorkad vilket jag också hade känt själv. Dom skulle börja med att ge henne microlax och dom skulle höra av sig inom 1 timme så jag fick veta om allt var ok eller om hon fick vara kvar över natten. Det gick bara ½timme så ringde hon. Brooke hade bajsat och hon hade bajsat mycket. Kände att jag var glad att jag slapp vara med när dom tryckte upp lavemanget i Brooke för det hade jag inte klarat då jag vet att hon har ont och säkert skrek. Men trots att hon hade bajsat mycket så fanns det fortfarande bajs kvar kunde hon känna, och nu var Brooke lite medtagen. Så dom ville behålla henne över natten för att hålla koll, ge henne dropp och laktulos. Hon skulle återkomma till mig vid 17-tiden för att tala om hur Brooke mådde. Och eventuellt så är hon så bra så att jag får hämta hem henne i morgon. Orsaken till stoppen då???
KATTSAND.............Mamma sa att hon hade koll och att ingen åt kattsand men tydligen så hade hon missat att Brooke hade fått i sig det :(


1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck