Sidor

tisdag 24 september 2013

Brooke är hemma

Och det ska ni veta, att utan hjälpen som jag fick från Elisabeth och Roy så hade jag inte fått hem henne. Jag hade inte kunnat lösa ut henne. Hade inte dom pengarna. För har jag mina katter försäkrade så räknar jag ju med att dom direktreglerar en sådan här sak. Men nädå...Agria skulle jävlas med mig. Inte längesedan Brooke fick en egen försäkring då jag behåller henne själv, annars är hon ju försäkrad genom sin mamma Tindra. Men som sagt. Dom visste inte om dom skulle ta det genom Brookes egna försäkring då den var så nytecknad eller genom Tindras. Dom visste inte ens om dom skulle betala ut något. Undrar vad fasiken man betalar försäkring för...och har gjort det i alla år. Djursjukhuset lämnar inte ut katten förrän man betalar. Den får alltså vara kvar och man betalar en dygnsavgift som på räkningen visade sig vara 680:- Det kunde man göra i en vecka och hade man inte löst ut henne inom den veckan så skulle hon komma att gå i deras ägor. Alltså HALLÅ!!!!! Vart tog det vägen med att man inte skulle ta en kattunge från mamman förrän dom är 12 veckor????? Jag har lipat, jag har skrikit och det var väldigt väldigt längesedan som jag var så arg.

Jag visste inte vad jag skulle göra. Min enda utväg i detta var att ringa Lisa och fråga om dom hade pengar att låna till mig så att jag fick hem henne. Och nu handlar det ju inte om ett par hundra kronor, inte ens en tusenlapp....nääää, jag behövde 7000:- Och vem...VEM finns det egentligen som kan låna ut 7000:- bara så där utan att blinka. Och då ska ni veta att Lisa är min "kattungeköpare" som med tiden då har blivit min bästa vän/syster. Och dom lånade alltså ut dessa pengar till mig så nu är Brooke hemma...hos mig, inte hos min mamma. För min mamma fixar inte att ta hand om Brooke i nuläget.

Brooke ska ha medicin morgon och kväll fram till på måndag. Man måste kolla henne hela tiden  så att hon går på toa och bajsar och så att hon inte blir hård i magen igen. Hon går på specialdiet som jag blandar med vanlig blötmat och speciellt torrfoder. Att jag tog hem henne beror också mycket på att jag känner att det fungerar då jag har Jamie här som är digivande fortfarande och alla tar hand om Brooke här. Hon har syskon att leka med. Men den som har tagit Brooke till sitt hjärta mest är Lillan som ska putsa och tvätta bort all medicin som hon har i pälsen efter sin vistelse på djursjukhuset. Och Brooke har sovit vid Lillan under ett par timmar nu ikväll. Just nu leker hon med dom andra bebisarna och man kan inte se att hon har varit dålig.. Hon har ätit bra och kissat men hon har inte bajsat än sedan jag tog hem henne.......kanske inte så mycket att bajsa ur nu heller då dom tömde henne så totalt.

För den som undrar när det gäller det här med regler om att inte ta en kattunge från sin mamma förrän dom är 12 veckor så kan jag meddela att jag i morgon ska ringa till jordbruksverket och fråga om dispens så jag får ha henne här hemma tills hon blir bra....i annat fall så får hon flytta upp till mamma och så får jag väl vara mestadelen av min dag där.

Återigen TUSEN MILJONER TACK till Lisa och Roy som hjälpte mig ur min knipa. Nospussar och tack från Brooke också




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck