Sidor

måndag 9 september 2013

Kloklippning

I morse så var det dax för lite kattspa. Kloklippning på bebisarna stor på schemat. Och jodå, det gick hyfsat bra för att vara första gången. Den som klagade mest var Cher, grabbarna var i vanlig ordning bäst att hantera även om Cary var lite motsträvig. Så nu får dom ta nya tag när dom ska klättra överallt, inte alls säkert dom hamnar där dom vill vid första försöket. När alla klor var klippta, sammanlagt 180 för jag passade på att ta även dom vuxna så var det dax för tvättning av ansiktet och genomkoll så ingen har skadat sig under deras lekar. Jag är knäpp, jag vet. Men som sagt, jag vill ha koll. När alla var klara med allt så satte dom igång att busa med varandra och leka ute i hallen. Hallen är det nya innestället för dom för tillfället. Jag tog kameran och började filma dom. Så idag blir det 2 långfilmer med bus.

Nu finns det ingen blötmat, torrisar eller vatten i vardagsrummet. Har tagit bort det helt för dom är ändå ute i köket och äter alla. Har även plockat bort en av deras toalådor som nu har varit tom från dom i 3 dagar. Dom har börjat hoppa igenom kattluckan till toan och går på dom stora toalådorna istället. Så nu kanske jag slipper bajslukt precis överallt. Är så stolt över dom för dom är verkligen duktiga i allt. I morse så fick dom kokt kycklingfilé till frukost och det gillade dom. Skönt nu också att ingen av dom ligger eller går i fatet när dom äter. Cary var ju värst, men som sagt, han har också lärt sig bordsskick nu :)


1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck