Sidor

måndag 30 september 2013

Söta underbara Brooke

Idag är min sista dag med henne. Jag kan inte låta henne gå mer och ha det så  besvärligt. Jag trodde ett par gånger under veckan som har gått att hon skulle klara det och få igång sina tarmar igen...men så blir det alltså inte. Hon bajsade lite små kulor som fortfarande var hårda, trots att hon både har fått lactulos och messmör som skulle hjälpa henne så hon kan få diarré och bajsa.

Redan i morse så försökte hon bajsa och hon tog i allt hon orkade med det kom inget. Jag åkte iväg till veterinären med Casper (kastrering) och när jag kom hem var Brooke jätteledsen. Hon försökte bajsa och hon pep för det gjorde ont. Hon hade en bajsklump i rumpan som varken ville in eller ut och jag fick inget tag om det så jag kunde hjälpa henne heller. Så jag gav henne ett varmt bad för rumpan och sedan så masserade jag magen, ryggslutet och svansroten....för att kanske få det till att gå lite lättare för henne. Men det hjälpte inte heller. Till slut så fick jag iallafall tag på det lilla som var utanför och kunde ta bort det. Efter det så gick hon och la sig...nu sover hon. Så hon har alltså under flera timmar idag haft det jobbigt och så ska hon inte behöva ha det. Vet. i Jönköping sa ju också att det inte alls var säkert att tarmarna skulle återhämta sig efter förstoppningen då dom är så utvidgade.
Jag är jätteledsen över att behöva ta det här beslutet, men det är det bästa för henne.



7 kommentarer:

  1. :( :( :( massor med kramar och nospussar <3

    SvaraRadera
  2. Åh vad ledsen jag blir. Stackars lilla pyre. Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Men usch vad hemskt för dig :'(
    Kan man inte operera eller göra nått för lilla sötnosen?
    Blir så ledsen för din och Brooks skull!
    Styrke & tröstekramar♥♥♥♥

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla Brooke. Åh så tråkigt för dig. Kram Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  5. Oh så ledsamt. Denna söta goa kisse ... Kramar till er alla

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck