Sidor

fredag 16 juli 2010

Rena ungar!!!!

Jag tror inte att jag har haft en så ren kull som denna är. Dom vuxna katterna turas om att tvätta dom. Idag har Ellen fått ett spel, hon viker inte sid sida från bebisarna. Hon har hela tiden någon vid sig som hon putsar på, och sover dom så sover hon hos dom hon också. Annars är det ju också Eva, inte lika mycket nu som innan, och så Fjodor så ger dom ett slick då och då när han går förbi. Och ungarna ska vara med överallt. Nu sover dom i vardagsrummet på golvet. Tro inte att dom ligger och myser ner sig i filten som jag har fixat.....nädå, dom SKA ligga där man går.....gärna över tröskeln ut till altanen. Dom leker för fullt och sedan så somnar dom mitt i leken. Men inte Jamie....henne får jag ta in för att hon ska sova/vila. Hon riktigt riktigt älskar att vara ute i rastgården.


Imorse så hade vi vår vanliga morgonrutin med att tvätta ögon näsa och mun. Fast idag gick vi steget längre. Rensade öronen och samtidigt så plockade jag tofsarna. Sedan så klippte jag klorna på alla. Gick hur smidigt som helst, istället för att spreta emot så spann dom. Men det kunde lika gärna kvitta..........Efter en stund i rastgården hade jag 5 små lortgrisar istället för söta kattungar. Dom hade jord överallt....speciellt Jamie och Jane som verkar gilla att rulla sig i jorden. Men så klart ska det vara dom......dom är ju liksom ljusa :-) ;Och så har dom .....bara efter 2 dagar....kommit på att man kan kissa i gräsmattan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck