Sidor

söndag 11 juli 2010

Livets efterrätt




Det är ju ett uttryck som man ofta hör far/morföräldrar säga om sina barnbarn. Och jag säger det om mina kizzar. Jag kan inte i ord förklara.....kommer inte ens i närheten....Jag älskar mina katter så mycket......och att ha bebisar från någon av dom här hemma är verkligen livets efterrätt. Fast det känns så om alla mina katter.
Idag har bebisarna fått komma ut i rastgården för första gången, och det gillades. Jane var lite pipig, men det visade sig bara vara för att hon var kissnödig. Men den som verkligen älskade det var Jamie. Hon sprang runt, kuttrade, lekte och busade. Jag satt där ute i rastgården med dom i kanske ½ timme sedan fick dom komma in. Var ute ganska så tidigt medan det fortfarande var behagligt. När klockan närmade sig 10 så tog jag in alla katterna.....det var alldeles för varmt, visade redan 20 grader. Kom in och stängde alla fönster och drog ner överallt, och sedan så har 3 fläktar varit igång under hela dagen. Att gå ut på altanen och röka går bra inte. För bara en liten stund sedan visade det att graderna nu var 35. Jag har varit väldigt effektiv idag......med att ligga raklång i sängen och flämta. Emellanåt har jag suttit och tittat på tv med fläkten mot mig. Datan har bara varit igång imorse, och så nu då. Någon middag har jag absolut inga planer på att laga idag.....får bli mackor...orkar inte stå vid spisen. Jo förresten...jag har visst gjort något vettigt idag....sytt Fjodors skydd. Han har gått med det ett par timmar utan att ta av det....det var jag som till slut tog av honom det......han behöver ju liksom inte ha det när han är ute i rastgården eller sover.
Vid 14-tiden så kom det ju besök, och nu så är även Julia tingad :-) Känns bra....nu är det bara grabbarna kvar. Fast jag kan inte säga att jag är orolig för att dom inte ska få komma till en egen familj..........det brukar ju gå bra (pepparpeppar). Och igår när Anngert var här på besök så fick jag en present. Tänkte tagit kort och lägga ut det här men glömde så det kommer idag :-) Tog också lite bilder ute idag och så har jag filmat :-)
Bebisarnas första dag ute i rastgården

Milla får vara med på ett hörn
Fjodor......jo, jag vet.....det ser både dumt och kul ut...men det fyller sin funktion iallafall
Denna fick jag av Anngert. Gillar den skarpt. På bilden visar den tempen som är inomhus...och då är det nästan svalt här.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck