Sidor

fredag 23 juli 2010

Avmaskning

har det varit här idag på alla katterna utan bebisarna då. Och som vanligt gick det bra. Fjodor till och med tog tabletten själv från golvet.  Varje gång jag ser Fjodor nu så kan jag knappt fatta att han har blivit så stor, och han blir större för varje dag. Han har helt klart vuxit ikapp Dino både på längden och höjden, skillnaden är att Dino liksom är bredare hela han. Men så är ju också Dino 7 år till vintern.
Bebisarna sover inte samma tider så mycket nu. Alltid är det någon av dom som är vaken och busar. Jag sitter ju och tittar på dom väldigt mycket, men jag låter dom också vara ifred och få utvecklas. Är jag i närheten så är det lätt till att jag tar ner dom när dom börjar klättra, och på det viset lär dom ju sig inget. Jamie är den som nu har intagit den stora klösen, hon ligger och sover i röret. Hennes ögon har blivit mycket mycket bättre, men hon ser inte så fin ut i pälsen runt om. Salvan är ju gul, och jag vill inte hålla på med hennes ögon just nu utan låter det vara.......vill inte irritera det mer än vad det redan är.
När jag inte har varit med bebbarna så har jag klippt i tyget....och klippt.....och klippt. Pust....trodde aldrig jag skulle bli klar. Jag har kvar av varje tyg till 2 längder till, men ville inte klippa ut det.....ska ju även sy hjärtan och annat. Och jag gillar tyget som bara den. Den babyblå och babyrosa färgen är bara så fina, dom är favvon, men jag tycker att även dom andra färgerna är läckra.
Per och Barbro som ska ha Julia har ju även Boogis, om det nu är någon som har missat det. Och Barbro är ju för goe. Hon ringde innan och frågade om jag orkade få besök av dom på söndag som det var sagt. Hon och Per följer ju bloggen så dom vet att det har varit fullt med folk här. Men det är ju helt klart att dom får komma och titta på sin bebbe....jag tycker att det är kul.
Lite bilder idag. Först ut kommer Julia som hälsar till sin blivande familj :-) Hon viskade också i mitt öra att hon längtar och vill att det ska bli söndag fort :-)
Jane har kommit på hur man får ut den sista torrisen :-)
En bild på knapparna som jag har fått hem
Och så ett par bilder på tyget som nu är färdigklippt. Iallafall den ena delen till en kattbädd :-) Visst är färgerna läckra??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck