Sidor

lördag 10 juli 2010

Dagens outfit

Jag hittade beskrivningen på stänkskyddet som jag berättade om igår. Men det funkade inte här för mig. Man skulle använda en stringtrosa med smalt resårband, och det hade jag inte hemma. Och jag har ingen lust att köpa ett par bara för att prova om det skulle gå. Så jag sydde eget. OK.....absolut inte världens snyggaste och inte den bästa heller, men nu vet jag ju på ett ungefär hur man gör. Så imorgon ska jag sätta mig och sy ett skydd som ska passa. Det som Fjodor har på sig på bilderna är inte sytt i en enda kant mer än kardborrbitarna, och allt var bara för att testa. Och det gick ju bra......förutom att det var för litet och efter ett tag så hade han svansen utanför....tog väl 15-20 minuter. Anngert som var här fick sig ett gott skratt.
Katterna som var ute under förmiddagen var VÄLDIGT intresserade av djuret som var på väggen. Jag hörde att det var en syrsa så jag gick in för att hämta kameran och fota den. När syrsorna spelar kan man vara säker på att det är riktigt varmt.....och det har det varit idag. Ingen höjdare för mig, och jag tror nog att dom flesta ändå håller med mig. En dag med regn hade inte gjort ont.
Jag glömde berätta om en sak igår. Bebisarna äter ju blötmat som ni vet, och dom får ju gourmet kalkon. På utställningen fanns det mat på burarna, bland annat små burkar med mjukmat......en av sorterna var med kalkon. Så igår kväll så skulle jag ge dom den kalkonen. Inte en chans att dom tog så mycket som en tugga från det fatet. Istället började dom krafsa för att få väck maten, och så gick dom till det andra fatet med kalkon från Gourmet, och där käkade dom som bara den. Julian åt mycket och därefter så drack han vatten. Det blev nog för mycket för han spydde.


Syrsan satt på husväggen


Julia är reserverad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck