Sidor

tisdag 24 juli 2012

Priscilla & Kurt

Priscilla är inne hos Kurt för parning. Pratade lite med Helén igår och hon tyckte att visst kunde jag testa att se hur det går. Går hon tom och blir skendräktig efter att dom parar sig så är det ju inte värre än att köra henne till Uno när hon kommer i löp igen ...om sisådär 7-8-9 veckor. Vi får se vad som händer. Igår när jag hade henne här inne så gick det inget vidare. Hon la sig mest på sidan kuttrade och ålade sig. Under natten fick dom då vara isär. Och det behövdes nog...båda var helt slut efter en massa uppvaktande. Tror inte ens en bomb nedsläppt i lägenheten hade kunnat väcka dom. Och jag i min tur tänkte som så att ja....det var inte mycket till löp från Priscilla. och hon visade ingenting i morse heller. Inte förrän hon släpptes in till Kurt. Då visade hon att hon löper. Känner att det är lite jobbigt när jag inte vet.

Men nu under morgonen så lägger hon sig rätt iallafall. Rumpan upp i vädret och svansen åt sidan. Kurt är på henne. Men han har visat sig vara en mes. Trots att han har försökt sig på att få till det i evigheter med alla här så blir han plötsligt rädd...för Priscilla. För den lilla räkan låter som om hon var färdigparad...hela tiden... och då vågar inte Kurt vara där. Han sticker och gömmer sig under sängen!!! Efter bara några minuter kommer han fram och trampar igen. Och så har det varit hela morgonen. Men jag tror att dom får till det under dagen. Det är ju första gången för båda så det är väl kanske inte så lätt. Jag hoppas och håller tummarna att det blir bebisar framöver. Mellan dom så kan det bli massor av färger på bebisarna. Som sagt...Jag håller tummarna att det överhuvudtaget blir något.

1 kommentar:

  1. visst blir det och vilka underbara ungar det kommer att bli. Jag kommer inte att titta på dem.... :) ;)

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck