Sidor

söndag 29 juli 2012

Luna parad

Se här gäller det att vara med i svängarna......Parningen bestämde jag för längesedan. Att så snart hon går i löp så ska jag para henne om hon är bra i hullet. Och det är hon. Att jag vill att hon ska paras så snabbt beror på att jag vill ta det så snart som möjligt efter kejsarsnittet innan det blir en massa ärrbildningar. MEN. Jag hade ju tänkt para henne med Fjodor. Fast igår när jag misstänkte att hon var på väg i löp så började jag kolla lite extra på färgerna. Så jag valde att låta henne paras med Kurt. Här finns det chans till lite fler färger än med Fjodor. Dessutom så har det ju varit meningen ända sedan början när jag köpte Luna att hon skulle paras med Kurt. Så jag släppte in henne till honom idag och dom fick till det. Återstår bara att se om det blir något av det....Ni vet...jag är ju osäker på om Kurt är fertil.


Priscilla slutade löpa i torsdags. Jag har inte sett någon parning men jag har heller inte suttit och glott på dom hela tiden. Det verkade som att dom fick ihop det en av gångerna som jag såg det men Priscilla är ju lite lurig. Innan han började så skrek hon ju och hade sig hela tiden så att han blev rädd. När dom fick ihop det, den gången som jag såg det så låg hon bara där och var helt tyst och inga utfall efter att han gick av. Men jag såg iallafall att han trampade och att han sedan juckade så vem vet.... Återstår som sagt att se. Fast han blev nog väldigt paff efter parningen med Luna när ha fick en höger. Då tyckte han synd om sig själv och kröp in under sängen :)

1 kommentar:

  1. Det är inte lätt att heta Kurt alla gånger :) Hoppas att det blir nått av det för Kurtan är ju så snygg

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck