Sidor

måndag 2 juli 2012

Äntligen hemma

Och så var jag äntligen hemma igen efter en utställningshelg i Trollhättan. Och här hemma mötte mig Luna och 3 bebisar...bebisar som har vuxit otroligt mycket sedan i fredags, bebisar som HOPPAR och skuttar runt. Jisses vad mycket jag har missat under helgen när det gäller dom. Alltså, det är stora hopp dom tar från soffan ner på golvet. Och dom går på toa i våran toa så snart kan jag ta bort deras i vardagsrummet. Dom är så otroligt söta. Riktigt längtar efter att få sätta ut bilder på dom imorgon.

Utställningen då. Det har varit en jobbig helg för mig med min värk. Och det blir inte bättre av att man inte kan slappna av...kanske lägga sig en stund i bilen...eller åka iväg och käka i lugn och ro. Noop.....man måste hålla koll om man kommer upp igen så där huxflux då bedömningarna inte kommer till oss förrän sent på eftermiddagen. Så fruktansvärt jobbigt så det finns inte. Och jag vet att det är många andra som tycker likadant. Hursomhelst. På lördagen fick Fjodor sitt cert och nu är det Norge i september som gäller för honom där han förhoppningsvis får sina 2 sista till Europa Champion. Tindra fick sitt cert och Priscilla tog det över Olivia...vilket förvånade mig. Men Olivia är ju riktigt urvuxen nu så. Även Jamie förlorade sitt mot Oxana. Dessutom så fyllde faktiskt Tindra 3 år den dagen, lördagen den 30/6 alltså :-)

På söndagen blev det skit av allt. Fjodor behövde visserligen inte det certet då det skulle bli extracert för honom men ändå...han fick det inte för allt, och då menar jag allt.....var fel på honom. Den domaren kom från Ryssland (samma som i Uppsala) och hon hade alla mina katter. Och det var fel på alla. Bedömningssedeln som hon skrev kunde man tro att hon kopierat det första hon skrev för det stod likadant på alla. Hon tittade lite på katterna, skrev inget utan skrev efter att vi hade gått. Jaja....alla domarna gör ju olika. Dessutom så kommenterade hon namnen på katterna, bland annat gillade hon inte namnet Oxana Fedorova!!!!!!! FÖRSTÅR INTE att klubben måste skriva ut namnen på bedömningarna.
Hur som helst. Tindra fick iallafall sitt cert och blev då Internationell Champion...något som jag totalt har missat att hon kunde bli då jag glömde att hon var med förra året i Trollhättan och det var World Show. Så detta var hennes sista utställning. Och Priscilla fick sitt andra CAC...och det tog hon samma dag som hon blev 11 månader :) Det ABSOLUT BÄSTA med denna helgen var alla underbara vänner som jag fick träffa och mina underbara kattungeköpare. Ni är dom bästa som finns....(även ni som kom på besök)

Och nu så har jag tagit ett beslut...slutgiltigt. Förutom utställningen i Norge som jag verkligen måste gå på så att Fjodor kanske får sina cert så kommer jag inte att gå på någon annan utställning än den som min egna klubb Hallandskatten arrangerar vilket bara är 2 gånger om året. Men det får bli så. Jag gillar inte systemet som den andra klubben har och jag tänker inte gå på en utställning som jag inte gillar...tyvärr.
Olivia kommer jag inte att ta med mig ut mer. Iallafall inte i nuläget då hon inte gillar detta. Hon matvägrar, ligger intryckt i ett hörn där vi bor, vill inte vara med och på utställningarna är hon så rädd att hon darrar. Det kanske ändrar sig framöver när hon någon gång får bebisar...vi får se. Jag kanske prvar till hösten nästa år men innan dess får hon vara hemma. Priscilla är en liten teaterapa, hon verkar gilla detta. På bordet hos domaren lägger hon sig ner och verkar bara njuta av all uppmärksamhet.

1 kommentar:

  1. Jätteskönt att vara hemma tycker vi oxo!!! Har fixat in de bästa bilderna på FB - äntligen ... pust o stön! Det blir jättespännande att åka till Norge, Lotta! Du lär mig hela tiden! Kram o sköt väl om dig nu!!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck