Sidor

tisdag 3 juli 2012

Lunas bebisar 6 veckor

Och då är det halvtid för dom här hemma hos mig. Hur mycket dom har utvecklats under veckan som har gått går inte ens att skriva om, det är verkligen mycket. Dom är som små duracellkaniner springer och hoppar omkring. Men rätt som det är, bara så där huxflux så går dom och lägger sig och somnar på 2 röda sekunder. Dom tar nu stora hopp från soffan ner till golvet. Dom springer och jagar varandra. Att leka med skor och bita i dom är ett av deras stora nöje. Dom går ju på den riktigt stora toan, även om dörren till toan är stängd. Dom klättrar helt enkelt in genom kattdörren. Framför allt så leker dom i luckan och balanserar där, 2 åt gången, ibland har dom till och med knött ihop sig alla 3 :) Äter gör dom bra även om dom inte riktigt har kommit ikapp det som dom missade dom 2 första veckorna men det går ju framåt iallafall. Dom äter samma mat som dom andra. Går liksom inte att stoppa när dom springer ut i köket och norpar maten där. Och torrisar bara älskar dom. Så skönt. Brukar ju ha problem med det. Och (peppar,peppar) fortfarande inga kassa magar på grund av maten.

Jag brukar klippa klorna på dom när dom är 6 veckor och det gjorde jag igår. Riktigt långa var dom. Passade samtidigt på att noppa lite i deras öron och svans, allt för att dom ska vänja sig. Kloklippningen gick bäst för Ricki, grabbarna ville nog gärna ha klorna kvar så dom kunde försvara sig. Ricki är verkligen en tuff brud i lyxförpackning. Hon sätter grabbarna på plats, samtidigt som hon typ går och tvättar sig för att inte bli för smutsig. Ögonfärgen börja skifta på dom också nu och den nya färgen spräcker upp så vackert i deras ögon.
Att ta kort på dom går ganska så bra...det är livliga små krabater som inte vill sitta still några längre stunder, speciellt Robert är hopplös då han ska komma mot mig precis hela tiden. Linslusen i gänget är Roger :) Många fler bilder finns på min hemsida

Och jag kan inte hjälpa det, kanske har det att göra med att jag är så galen i färgen. Men Roger är min favorit i denna kullen. Han är så otroligt vacker och jag kan inte sluta se likheten mellan honom och Fjodor. Fast Roger ÄR mycket bättre i typen. Han har rundare panna, han har haka. Lite mer rött i sig, och mycket mer bus. Och så skiljer det fortfarande rätt så mycket på Fjodors vikt när han var 6 veckor och nu på Roger. Fjodor vägde 825g mot Rogers 700g. MEN, Fjodor vägde 133g när han föddes, Roger vägde ju "bara" 110g Jag vill verkligen behålla honom men hur jag än vänder och vrider på det så går det inte. Jag kan para honom med Priscilla framöver det är rätt så ok, men nä.......Jag kan ju inte behålla honom bara för att para 1 tjej. Förhoppningsvis, fast jag räknar inte med det så kommer någon som är intresserad i avel och utställning att köpa honom. Om inte.......Om ingen vill ha honom.....JA DÅ STANNAR HAN :)))) (oj, vad ledsen jag blev nu) Deras vikter idag är
Ricki 613g +96g
Robert 677g +112g
Roger 700g +123g

Ricki







Robert







Roger






Fjodor vs Roger











Dessa är tagna igår





1 kommentar:

  1. Å vilken tur jag hade som bestämde att jag ville ha kattunge från Tawallis, Lotta. :)

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck