Sidor

torsdag 12 juli 2012

Gammalt blir nytt

idag har jag tagit tag i och sytt nya överdrag till dynorna ute på altanen. Har haft tyget ett tag men har inte riktigt haft orken till att ta tag i det. Men idag så har jag alltså gjort det. Och jag blev så sjukt nöjd med det. Tänk att lite tyg kan göra så mycket. Allt som allt tror jag inte jag gav mer än cirka 180:- Tyget kostade bara 25 kronor metern, och Görel på GD:s skor och tyger här i Skeppshult har ju både snygga och billiga tyger.Fick lite tyg över och tänkte sy kuddar men det blev istället lite mjuka armstöd. Och jag gillar tyget så mycket så när jag byter till höst/vintergardiner så ska jag sy upp dom i samma tyg.

Så här såg det ut före




Och så här ser det ut nu. Som du kan se så lät jag tyg hänga ner över soffkanten. Katterna har ju lite bäddar där under så det ger dom lite mer skydd om dom vill vara ifred. Dessutom så gillar dom, speciellt kattungarna att leka tittut där.






3 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck