Sidor

söndag 15 juli 2012

Min lista

Häromdagen när jag läste i Lenas blogg såg jag att jag inte var själv om att skriva en att-göra-lista. Fast jag skriver ju min bara för att jag ska komma ihåg allt, det som jag verkligen vill göra. Och faktum är att när jag skriver min lista och bockar av allt eftersom så går allting så mycket bättre...och lättare. Skriver ajg ingen lista så glömmer jag hälften, oftast kommer jag knappt ihåg något utan tar en del på måfå. I morse så skrev jag en lista med vad jag ville göra under dagen. Mådde så pass bra i morse också så jag ville så klart passa på att fixa en del saker igen. Och jag hann väl med en hel del tycker jag.

Förutom att jag har bäddat rent så har jag även sytt påslakanen. Blir så fruktansvärt irriterad när dom är för stora. VARFÖR är dom det nu för tiden. ALLTID. Så innan jag bäddade rent så sydde jag lite och dom blev helt perfekta sen. Medan jag satt och sydde dom så tänkte jag att jag ska försöka sy egna. För när man köper nya så får man leta...iallafall jag...i tid och evighet innan man hittar något som man tycker om. Ja, och då är dom oftast för stora. Köper jag eget tyg där det finns massor som jag gillar så slipper jag både leta och ge en massa pengar för att sedan sy. Det kommer säkert något sådant här på bloggen framöver.

Det kändes gott att ha färdigt "huset" till grillen. Inget märkvärdigt alls. Ville bara ha ett skydd mot regn så att den slipper att rosta och bli ful. Och varför slänga en massa virke som har blivit över. Det är ju mycket bättre att återanvända det. Det är fortfarande lite kvar och kanske jag bygger någon blomlåda av det som är kvar...återstår att se. Alltid kul att ha saker som man gör själv.

Dagens lista




Den blå lådan är väldigt poppis och har alltid varit :)





Ricki har mamma för sig själv och passar på att snika åt sig en slurk i baren



Ja, och så här blev då huset




3 kommentarer:

  1. Du smart .bra skydd regnar under grill.

    Malle

    SvaraRadera
  2. Du är en bra inspirationskälla Lotta. Tack

    SvaraRadera
  3. Tack för länken! Skillnaden mellan din o min lista är att jag är så nöjd bara jag har gjort min lista ... det blir nog inte så många bockar på min när hösten har kommit ... Du är en riktig DOER, Lotta - som får till allting du föresätter dig att göra - och så blir det så BRA! Kram till dig!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck