Sidor

tisdag 17 juli 2012

Ändrade planer

Man planerar och planerar. Och jag har väntat dom senaste 2-3 månaderna på att sommaren ska komma så att jag kan göra testerna på Priscilla och Olivia och få iväg dom på parning. Jag tog dom från p-piller för cirka 3 veckor sedan. I och för sig så var ju planerna med dessa parningar bestämda för längesedan. Men det var nu jag såg chansen att kunna genomföra dom. men som sagt...det är ändrat. Detta på grund av ekonomin som inte alls blev som det var tänkt just nu, vad som har hänt vill jag inte gå in på i bloggen. Men jag fick iallafall ringa till Charlotte och förklara läget för henne. Jag skämdes som en hund då jag har varit väldigt "på det" Men nu är ju läget som det är och jag kan inte göra ett skit. Men det är så retligt. Förra gången som jag hade motgångar som hade med mina katter att göra kände jag bara för att lägga ner. Och jag känner det nästan så nu också. Men men...det är bara att ta nya tag och nu leta efter nya hanar till Priscilla och Olivia...och det snabbt.

Att det inte blev Hero och Flashen som planerat beror på att Charlotte vill ha fiv/felv test på dom. Och varje test kostar 1330:- utöver det så kostar ju resan tur och retur till Katrineholm...kanske hade det blivit 2 resor om dom inte löpt samtidigt. Och dessutom så fick jag veta att Flashen kanske skulle kastreras framöver så det blir ingen parning med honom alls :( Jag får se om jag kan para Olivia med Hero nästa år istället. ..men för Priscilla och Flashen är det nog kört.Jävla skit säger jag bara. Blääääääää

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck