Sidor

fredag 12 augusti 2011

Vikdörren uppsatt

Och jag känner mig superduktig, faktiskt. Det var inte det lättaste, särskilt då den är tyngre än vad jag trodde att den skulle vara. Jag såg ju redan på blocket att den skulle vara för lång för själva öppningen där jag skulle ha den, så jag tänkte att det var väl inte värre än att såga till den. För jag var tvungen att ha dubbel, enkel var för kort på längden för att jag skulle kunna stänga igen det.

Så efter mätning och sågning så kom den upp efter många om och men. Den var lite för kort uppifrån och ner också, så dom bitarna som skulle täcka den bruna listen där kugghjulen är, dom skruvade jag upp först, och sedan kom det andra upp. Ska åka iväg och köpa en snygg bredare list som jag döljer allt med. Jag är supernöjd. Nu har Kurt eget att vara i om nätterna, ja även om dagarna ifall att lusten faller på honom att ta tag i Luna.


Så här ser det ut när det är öppet




Och så här ser det ut när det är stängt :)


1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck