Sidor

torsdag 11 augusti 2011

Presentation av O-kullen


Och visst blev det konstigt....P kommer före O. Och man kan ju vara så där lagon efterklok för Suzies kull skulle ha behövt namnen på P......hon fick mer tjejer. Och jag hade bara 2 namn, så imorse fick jag leta ihjäl mig efter ett till, och hittade ett till slut, Oxana som var Miss Universum och kommer från Ryssland. Inte så där superduperkänd, men jag gillar namnet så det fick det bli. Det vill säga om hon inte byter till en han, men jag är ganska så säker på att det är en tjej. I och för sig så hade jag ju kunnat byta, men nu är jag redan vad vid vad Jamies bebisar heter och jag vill inte byta......så kan det gå.

Det gick jättebra igår, Suzie var superduktig. Hon visade klart och tydligt att detta har hon varit med om innan. Och denna gången skötte hon allt själv. Men den första bebisen fick jag problem med då hon var en av dom 3 som kom med rumpan först och fick fostervatten i sig. Men nu kan jag inte höra något rosslande och jag tror att vi fixade det. Alla började dia mer eller mindre direkt, men redan innan Suzie fick dom så kunde jag känna lite av att det kunde vara mjölkstockning på gång. Och nu imorse så fanns det där..........Inte så mycket, men jag smörjde in henne så kommer det nog väck tills ikväll.

Hennes bebisar har varit väldigt lugna inatt och dom har bara suttat på och ökat bra i vikt. Jamie var lite orolig och trodde nog att Suzie hade snott hennes bebisar, hon ville gärna gå in och trösta dom när dom pep. Luna var här som en van barnmorska/barnvakt och tyckte
-Det här har jag varit med om innan, bara 10 dagar sedan. Kan jag få leka med dom nu??? Hon låg vid sängänden och tittade ner i slutet. Jag trodde Suzie skulle spotta och fräsa, hon har ju varit sådan den sista tiden, men det gjorde hon inte. Och jag var lite rädd om jag ska vara ärlig att hon skulle försöka bita mig när jag tog bebisarna från henne för att torka av dom. Och så var jag superrädd att hon av en olyckshändelse skulle sätta sina långa klor i någon av dom. Jag får ju inte klippa dom och att åka till vet. när hon väntade nu i slutet var inget alternativ. Får ta det sen.
'
Bebisarna då!!!! Dom är superfina. Färgerna är fantastiska och tänk att det blev fyra olika färger......sådant är hur kul som helst. Anneli F.....Jo, rödsilver är min färg, men den sista tiden så har jag drunknat totalt i chokladfärgen. Lika ovanligt med chokladsilver som rödsilver så jag får lite extra att jobba för och som jag tycker är hur kul som helst. Såg ju domarnas reaktion när dom såg att jag hade en chokladsköldpaddsilver spotted hona med mig i Trollhättan......samma reaktioner som när jag kom med mina rödsilver :-)

Jag har gjort lite dektektivarbete idag...läs nedanför. Fjodor lurade mig alltså, och lyckades iallafall, för jag tror att Suzie fick som hon skulle, dag 65

2011-06-09
Idag har det gått 2 veckor. Veckan som har gått har varit både upp och ner för Fjodor. Ena dagen har han gått och varit pipig och försökt sätta på allt som kommer i hans väg, andra dagen så ligger han bara och sover. Suzie har varit påträngande för honom som vanligt, han har satt igång att trampa men bara några korta sekunder. Sen går han av....kommer liksom på att han orkar nog inte.
-Nä Suzie....inte nu.....jag har huvudvärk.
Under veckan som har varit så har han gått ner i vikt. Tror inte det har så mycket att göra med själva hormonsprutan utan det super-extrema varma vädret som gör att han kanske inte har sådan aptit. Han väger idag 4749g och har under veckan gått ner med hela 241g :(

Ojojoj......det blev ett långt inlägg idag. Här kommer iallafall Suzies bebisar, fler bilder finns som vanligt på min hemsida :-) Vikten på dom idag är

Oprah 109g +12g
Olivia 111g +10g
Orlando 113g +6g
Oxana 123g +8g


Tawalli's Oprah Winfrey





Tawalli's Olivia Wilde





Tawalli's Orlando Blom





Tawalli's Oxana Fedorova







5 kommentarer:

  1. Helt fantastiska underbara bebisar med superläckra färger!!!!

    Du får behålla dom allihopa, ti,hi!

    Grattis igen! Lycka till med allt!

    N

    SvaraRadera
  2. Stort grattis, vad fina de är! Ser speciellt fram emot att följa Oprah, vilken vacker kisse och fantastisk teckning. Förstår inte hur du får någonting gjort med alla ljuvliga hårbollar i huset?! ;)

    SvaraRadera
  3. Oj,oj,oj vilka makalöst fina bebbar!! Oprah fångade mitt hjärta! Grattis till de ljuvliga sötnosarna! Kramizar

    SvaraRadera
  4. Hello familjen!! Gissa om telefonen gick varm i går kväll.... det känns så bra att allt gick som det skulle, Suzie ser så nöjd ut, det ser fridfullt ut. UNgarna är så fina, vilka ljuvliga färger!! Blir smått avundsjuk!! Många grattis kramar från familjen i Nol!!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck