Sidor

fredag 5 augusti 2011

R.I.P Phil

Sent igår kväll så förlorade jag även honom. Han orkade inte kämpa, trots att jag matade honom och höll honom mycket hos mig. Han somnade stilla in i min hand. Det finns som sagt inte så mycket man kan göra åt det, utan ta tag i allt och gå vidare. Nu kan jag fokusera lite mer på dom som faktiskt mår bra, nu kan jag njuta lite mer av dom.

Även om jag har sovit inatt så har jag fortfarande varit trött idag, och jag har inte gjort så mycket mer än just njutit av dom små liven. Tycker att dom är superfina. Och vikten på dom är bra med tanke på att dom bara är 4 dagar. " gånger inatt var jag uppe och vid lådan då det pep så förskräckligt i den. Det var Penelope, båda gångerna, som irrade runt. Jamie tvättar dom och sköter även deras toa, men jag hjälper till emellanåt. Och det var det som jag fick göra inatt....hon var kissnödig. När det var klart och jag lade ner henne igen så somnade hon bums. Jag har sett att deras klor är mörka i tipparna, och kan för allt i världen inte komma på om dom andra kullarna har varit så. Jag tror inte det för då hade jag nog reagerat. Och då blir jag ju givetvis nervös med en gång. Tänk om jag förlorar hela kullen :(

Men jag tog Priscilla och tänkte att jag skulle kolla lite närmare. När jag försökte så fick jag bort det som ser skitigt ut. Hur dom nu har lyckats med att bli så smutsiga i bolådan är och förblir en gåta för mig. Har ju inte haft något mörkt underlag för dom heller. Så ikväll blir det till att få bort allt från alla 4 bebbarna.
Har tagit lite nya bilder på dom för en liten stund sedan. Och vikterna på dom idag är

Patrick 157g +13g
Pierce 125g +12g
Priscilla 151g +11g
Penelope 143g +8g


Patrick




Pierce




Priscilla




Penelope





5 kommentarer:

  1. Strongt jobbat, Lotta.... Förstår inte hur Du orkar.. Det är förfärligt när de små inte fixar det tuffa livet, men, som Du säger; det är inte mycket mer man kan göra än att fokusera framåt.. Tråkigt på de små fina missarna, men all lycka till de fyra övriga!

    SvaraRadera
  2. Älskade Lotta vad tråkigt att du förlorade lillkillen, men fortsätt kämpa!
    Som du sa till mig, och om jag kan och orkar så kan du. Du är en riktig kämpe och har 4 underbara kattungar att glädjas åt!

    Skickar många kärlekskramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Nej, vad tråkigt! Håller tummarna för att de andra godingarna klarar sig!

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera
  4. Så sorgligt med lille Phil, men han kunde inte ha fått bättre omvårdnad, en matte som gjorde allt för att han skulle orka fortsätta. Njut av de andra små krabaterna som verkar redo att växa till sig till stora vackra katter :) - de är såå fina!

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig/er i denna svåra stund! Hoppas Phil får de bra hos Patricia i Nangiala, med alla andra underbara djur som hamnat i de sälla jaktmarkena där. Snyft- men ledsamt är det! Massor med kramar till dig och dina underbara kissar.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck