Sidor

måndag 1 augusti 2011

Jamies bebisar/bilder

Ja jisses vilken dag det har varit. Och jag tror inte att den är riktigt slut än. För tillfllet så ligger det alltså 6 superfina bebbar hos Jamie och slåss om tuttarna. Jag har hjälpt till att stödmata dom lite, speciellt den lille killen som inte vägde mer än 69g när han föddes. Kan ni fatta....69g.... Det är den minsta bebisen som har föds hos mig. Och jag hoppas att han kommer att klara sig. Som det är nu så är han är riktigt liten kämpe som verkligen slåss om att få hänga kvar i mjölbaren. Hur som helst........
Under natten och hela morgonen så var Jamie extra pratig och talade om att hon minsann hade ont. Förvärkar så det smäller om det, och vid 8-tiden kom krystvärkarna. Jag var lite orolig för slemproppen hade inte gått ännu......den gick inte förräns klockan var 10.15. När klockan var 10.45 så såg jag den första blåsan, och sedan dröjde det inte så länge innan bebis nummer 1 var född. Hanarna i denna kullen kan bara bli röda eller creme, och honorna kan bara vara paddor......ja....återstår och se när dom har torkat helt.
Just nu ligger det alltså 6 bebisar hos Jamie, men jag tror att det kan vara 1 till, trots att det har gått 4 timmar sedan 6:an föddes. Men så kan jag ju ha fel också, det kan vara livmodern. MEN det känns som om där vore ett huvud, och det kändes som om det rörde sig.
Jamie har varit superduktig och alla bebisarna diar henne.


1:an föddes klockan 10.53 och visade sig vara en liten chokladsköldpadda. Vikten på henne var 75g.....redan här så tyckte jag att jisses, vilken liten bebbe. blev barnsligt förtjust i hennes teckning på huvudet.....Det som är ljusast i hennes ansikte.....alltså.....KAN hon vara silver hon också...lite silver i sig kanske. Vet inte riktigt än, får se sedan.



























2:an föddes klockan 11.28 och det blev en röd kille på 105g. Här var jag riktigt nervös för jag trodde att jag skulle mista honom. Hans blåsa och den till nummer 3 kom ut samtidigt, och 2:an här kom med rumpan först. Jag försökte trycka tillbaka den ena blåsan men det gick inte. Så jag hjälpte till när hon krystade och fick med honom ut. Kan hända att han är creme....lite ljusare än dom andra killarna.




























3:an föddes klockan 11.35 och var också en röd kille, och det är han som är så liten, vikten är 69g. Han är mycket rödare än den förra och kan hända att han är långhår. Och som sagt, en rktigt liten kämpe.







4:an föddes klockan 11.56 och det var ännu en röd hane. Vikten på honom är 83g




























5:an föddes klockan 13.52 och det visade sig vara en chokladsköldpaddsilver tjej med en vikt på 94g. I nuläget ser hon ut att vara spottad vilket jag också tror att hon är. Padda bör hon ju vara men jag kan inte se så mycket rött på henne.....Tittar närmare efter rött när hon har torkat ordentligt. Visar redan nu att hon är otroligt stark.
































6:an föddes klockan 15.10, även det här en tjej med färgen chokladsköldpaddsilver, vikten är 86g. MEN.....detta kan vara blåpadda också, lite mörkare än 5:an, men å andra sidan så har 5:an än varm chokladfärg. På bilderna här nu ser det nästan ut somom hon skulle kunna vara svartsilverpadda.





5 kommentarer:

  1. Ett stort GRATTIS till alla fina bäbisar !

    SvaraRadera
  2. SuperduperGRATTIS till alla bebisar :-)!!

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera
  3. Grattis igen, Lotta! Verkligt fina små spinnmaskiner!

    SvaraRadera
  4. Grattis Lotta! Trean verkar jättespännande, kanske du lyckats få en rödsilver solid eller silver utan tabby-drag? Lycka till nu med nästa nedkomst också
    Kram // Ingrid

    SvaraRadera
  5. Grattis till fina bebbar, skönt att allt gått bra! Håller alla tummar o tassar att lilla trean fortsätter att kämpa, han ser ju x-tra underbar ut för en röd-creme-älskare som jag!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck