Sidor

onsdag 10 augusti 2011

Suzies bebisar/bilder

Nä, dom är inte födda än, men bara för 10 minuter sedan så gick äntligen hennes slempropp......håll alla tummar tassar och tår att allting går bra och att hon inte har gått för länge så att bebbarna är för stora......Weeeeee.....det är dax :-)) Kommer att uppdatera här allt eftersom :)

Den första blåsan har tittat ut lite nu i cirka 5 minuter så nu är det dax på riktigt :) Suzie tar det lugnt. Uppdaterat 18.16

20.05 Första bebisen är född, en liten padda med vikten 97g
20.24 2:dra bebisen född, även detta en liten padda med vikten 102g. Dessa båda är födda med rumpan först
20.58 föddes den 3:dje bebben även HAN med rumpan först. Vikt 107g
Jag vet färgerna men tänker hålla det för mig själv en lite stund till :)
21.46 föddes då den 4:de bebisen, vikten är 115g könet är än så länge okänt.....men jag tror att det är en tjej.

Nu är klockan 22.59 Jag vet inte om Suzie har mer i magen, det är bara att vänta och se. Men här kommer dom 4:a som är födda, uppdaterar mer imorgon

1:an svartsköldpadda (hona)  Tror inte hon har silver i sig, men jag är inte hundra än, får se när hon torkar till ordentligt.




2:an är en chokladsköldpaddsilver spotted (hona)




3:an är en chokladsilver spotted hane




4:an är en rödsilver hona, tror till och med att hon är shell, nästan vit är hon. Fast jag är inte riktigt hundra på könet än, men det ser ut som en tjej.



9 kommentarer:

  1. Wiiee! Hoppas allt går bra! Puss på nosen Suzie!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj så roligt!!! Lycka till! Jag kan knappt bärga mig tills jag ska få se alla underverken!!!

    SvaraRadera
  3. Jiiiippppiiii va kul GRATTIS, paddor är såååå fint!!!! Lycka till Lotta kämpa på ni två!

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Wow! Grattis Lotta & Suzie! Nu blir jag ju sådär olidligt nyfiken på färgerna givetvis! Kram från alla oss på Magnis aka Fåntrattarnas Paradis :-D

    SvaraRadera
  5. Grattis till fyra jättesöta bebisar! Spännande att se om det blir någon mer.

    SvaraRadera
  6. Sååååå fina dom är!!!! Grattis allihop! Nu får ni ta igen er!
    Kram från oss alla till er ALLA

    SvaraRadera
  7. Grattis, de ser superfina ut!

    SvaraRadera
  8. Hej Lotta
    Så fina dom e!!! och en chokladsilver pojke, inte dåligt ;-)) Trodde Cameo var din färg men choklad är mums

    Kram både till dig, mammorna och bebbarna

    SvaraRadera
  9. Grattis Lotta! Vad skönt att väntan är över och allt har gått bra. Jättefina bebbar.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck