Sidor

fredag 23 november 2012

Tuffa brudar & Coola grabbar

Det är vad jag har här hemma. Inte mycket dom är rädda för. Efter alla morgonrutiner som att kolla igenom bebisarna och sedan tvätta av alla ögon drog jag igång med dammsugaren och sedan svabbade jag golvet. Detta gör jag varje morgon nu när det finns bebisar här för det är ju mycket bakterier och annat på golvet efter mat och toabesök. Hur som helst. Dom inte direkt jagar dammsugaren men dom sitter som små ljus och tittar på. När sen svabben kommer fram...ja då jagar dom den. I morse så var det inte heller så kallt ute så jag öppnade upp altandörren så dom fick lite frisk luft. Några av dom var ute 3-4 minuter, några satt i dörröppningen och tittade....andra brydde sig inte utan hittade en plats att sova på.

Det där med platsen att sova på. Hmmmm. Dom är överallt och klättrar ju....och Jamies bebisar klarar inte riktigt att komma ner själva så då skriker dom för att dom vill att jag ska komma och hjälpa dom. Nu har speciellt Val kommit på att det är en häftig plats den stora klösen. Och där är skönt att sova. Dit kommer han via soffan och soffryggen. Men han har alltså inte kommit på hur han ska komma ner så när han vaknar så blir det rop på hjälp. Hur dom gör när jag inte är hemma (vilket inte händer så ofta) vet jag inte men det är aldrig någon där uppe när jag kollar. Fast......När jag sticker så brukar jag göra det när alla sover och är i markhöjd....och dom brukar ligga kvar efter mitt korta ärende :)

Igår kväll så började jag förbereda fläskfilén inför helgen som ska stå i marinad över natten. Den är inne i ugnen just nu och ska ligga och vila över natten. Så igår kväll så fick bebisarna smaka rått kött för första gången. Tony var som en hök och han vaktade så att ingen, och då menar jag INGEN kom för nära just hans köttbitar. Han kom på att om han morrade lite och slog ut med tassarna om någon annan kom för nära....ja då fick han ha det i fred. Jag trodde faktiskt inte att Jamies bebisar skulle visa intresse för köttet men det gjorde dom alla. Något som aldrig förvånar mig är katternas beteende. Olivia som älskar kött kom som ett skott när jag öppnade paketet. Och hon ställde sig på baktassarna och skrek att hon ville ha. Givetvis fick hon fast bara en liten bit då jag hade för avsikt att ge bebisarna så det var små bitar. Hon tog köttbiten...och gick och gav den till Tom. Sedan gick hon inte och åt kött förrän alla bebisarna var klara. Det är alltså guld värt när alla äter som dom ska och när allting fungerar som det ska.

Jag har tagit någon enstaka bild på dom men det gick itne så bra idag heller. Är det bus på gång så är det. Dom få som jag tog finns på hemsidan. Och så tog jag en filmsnutt på varje bebis istället....Det gick bättre. Så håll tillgoda och njut av bebisarna :) Det står i kanten på filmerna vem som är vem






2 kommentarer:

  1. Vin och Tammy är nog mina favoriter men det är svårt för de är ju bara för fina alla.

    SvaraRadera
  2. Du som har såååå många o såååå underbara alla ... kan väl komma hit med några stycken ... jag blir så sjuk ...

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck