Sidor

söndag 11 november 2012

Jobbig söndag

Det var faktiskt längesedan, till och med väldigt längesedan som jag tyckte att en dag var jobbig. Idag var det absolut en sån dag....Söndag.......För er som är nya, och er som inte har läst det innan så tillhör inte söndagen min favoritdag. Tycker alltid att jag hinner med mycket + lite till. Idag var det meningen att det skulle komma en och kika på bebisar som han var intresserad. Men tyvärr så kom ha inte och nu är det så sent så jag tror inte att han kommer alls. Och inte ringde han heller som han sa ifall att han skulle få förhinder då han är läkare. Jaja....allting kan ju hända.

Men i och med väntan på detta besöket så fick jag verkligen inte gjort något idag. Hade ju planer på att åka till kyrkogården och tända ett ljus hos min pappa då det är Fars dag. Och sen så skulle jag vidare till Darko och tända ett ljus hos honom för idag skulle han ha fyllt 44 år. I och för sig så kan jag ju åka dit nu men nu börjar snart mina kvällsbestyr med alla bebisar och jag vill inte ändra på några rutiner för dom. Jaja....världen går ju inte under för det. Jag har tänt mina lyktor utanför så dom får brinna för mina nära och kära idag som inte finns här och som jag så gärna skulle vilja krama om....just idag extra mycket.

Annars går det bra här. Anastasia öppnade sitt ena öga igår och idag även det andra. Och jag kan se att även dom andra har små knappnål till ögon. Dom ökar bra i vikt men jag har fått ge Luna mjölkpiller. För så som det skreks i lådan och bråkades om tuttarna visade bara på att hon inte hade det som dom ville ha. Men idag har det varit lugnt hela dagen......bara lite kiv om vilken tutte som var bäst. Hade lite planer på att släppa ihop alla men jag tror att jag väntar lite till....iallafall tills i morgon ifall att det blir suriga miner på tanterna där ute....Slipper jag höra dom vara oroliga under natten....ifall det nu skulle hända.

Idag väger Lunas bebisar

Anastasia 153g + 10g
Anjelica 168g +16g
Audrey 155g +14g
Alan 168g +13g

Jag använder ju mig av min mixer när jag fixar maten till Olivia och Jamies bebisar. När det gäller Olivias så hade det inte behövts för dom äter ju större bitar nu. Men Jamies har ju precis börjat äta så jag vill underlätta för dom. Tony kom gående ut i köket idag och började äta maten som fanns där till Jamie och Olivia....han ville minsann inte få sin mat mosad. Grabben visade klart och tydligt att han har tänder och smaskade glatt i sig maten. Det är Tony och Tom som äter bäst, Tina ligger inte så långt efter. Tammy har börjat mer och mer men Téa...jisses...där får jag ännu en kizze som kommer att bli otroligt kräsen när det gäller maten....mamma Olivia upp i dagen när det gäller just maten.

Bilden är från igår och på Anastasia.




2 kommentarer:

  1. Hon ser ut att få stora fina ögon

    SvaraRadera
  2. Vad irriterande med sådana tidstjuvar!
    Tyckte att du löste det bra med att tända ljus hemma.
    Mia

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck