Sidor

måndag 5 november 2012

Småbarns mamma

Jag har inga egna barn och lär heller aldrig få några. Men jag tror ändå att jag är lite som en småbarnmamma just nu med alla bebisarna här hemma.
Jag är uppe innan dom hinner vakna till riktigt på morgonen. Sätter fram mat till dom så att dom slipper skrika för att dom håller på att svälta. När alla som ska ha mat får i sig det så är det dax för morgonbestyren...tvätta ögon & näsa, borsta dom lite och gå igenom dom så att dom inte har blivit skadade av något syskon under natten. Något jag gör flera gånger om dagen för att se så det går lugnt till. För varje bebis som jag har uppe för tvätt gosar jag och pratar med dom alltid lite extra på morgonen och på kvällen....alla måste få sin egentid. Lagom att dom alla är så trötta och ska sova så stupar jag själv och sover. Måste orka med jag också så när dom sover sover jag.

På eftermiddagarna är det "lekis" Bus med syskon och diverse leksaker som dom nu har fått upp ögonen för. Bära in bebisar till rummet för att dom i nästa sekund är tillbaka från startpunkten...skulle tro att det är en lek som heter tafatt. Emellanåt får jag ta upp någon för att trösta, eller bara för att dom vill bli uppe i famnen. Vilket jag tycker är underbart....gillar att dom är så sociala. Sen är det ett måste att verkligen se mig för när jag går för dom springer efter mig så fort dom ser mig. Och sover dom så vill jag inte ens prata. För hör dom mig så tar dom upp huvudet med en gång och går sömniga mot mig....lite onödigt tycker jag för dom behöver sin sömn.Sen är jag själv uppe långt mycket efter än vad jag brukar då jag är så kvällstrött. Men jag vill att allting ska vara lugnt med bebbarna innan jag själv kommer till ro. Att dom sen sover hela natten är guld värt. Jag fullkomligt älskar min tid med bebisarna, det finns ingenting som går upp mot detta.


Denna bilden är från igår när bebisar gjorde studiebesök hos "tant" Luna





Olivia njuter med några av sina små





Tammy söker en egen familj som hon kan flytta till









Det gör Val också...söker en egen familj







Har bestämt mig för att behålla även Téa






Bonusbilder till Tonys matte Mia (resten har hon fått på mail)






Min lilla räka Vanessa







Vin hälsar så gott till sin blivande matte






Och så lilla tussen Vincent...så otroligt läckert med långhår








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck