Sidor

onsdag 7 november 2012

Lunas bebisar födda

Idag så kom då äntligen Lunas bebisar. 1 dag senare än räknat, men vad gör väl det :) Dock tog det nästan hela dagen för Luna hade liksom inte bråttom. Vattnet (och ny slempropp) gick strax innan 9-tiden i morse. Och klockan 9.21 föddes den första bebisen utan några problem. Och bara 18 minuter senare så föddes den andra. Sen tyckte Luna att hon ville vila. Inga värkar, ingenting. Hon bara låg och vilade och tog hand om sina nyfödda. Ett tag trodde jag till och med att det inte var några fler. Vid 11-tiden började hon krysta igen och klockan 11.11 kom den 3:dje bebisen...och efter ytterligare nästan 2 timmar kom den 4:de.

Fast där blev det snurr i mitt huvud. Jag blev orolig att jag skulle behöva köra och snitta henne igen. Hon krystade på bra men ingenting kom. Fruktansvärt orolig då jag inte hade bilen hemma...Benny var ju hos vet med S-kullen och även Olivia som skulle ha navelbrockintyg. Och på vägen hem gick bilen sönder...den bara stannade. Fruktansvärd ångest hade jag. Men när Luna hade dom värsta krystvärkarna hjälpte jag till och masserade lite hårdare på magen och till slut kom den ut....fast inte hela kattunge, bara huvudet. Och sen tog det stopp. Men i och med att huvudet var ute så kunde jag torka bebisen så den kunde börja andas utan att få vätska i sig...för hinnan var sönder. Och för varje krystvärk fick jag dra i huvudet och till slut var den ute.

Detta var U-kullen....var det liksom meningen med. Men det visade sig vara 3 tjejr och en kille och jag hade namn bara till 2 av varje kön. Så jag hoppar det och börjar om på nytt. Så därför har dom inga namn än...måste komma på dom först men det kommer tills  i morgon


1:an röd hona föddes klockan 09.21 vikt 107g







2:an är en hona också, svartsköldpadd föddes klockan 09.39 med en vikt på 108g







Även bebis nummer 3 är en hona, svartsköldpadd silver spotted. Föddes klockan 11.11 Vikten på henne var 106g







Och till slut, bebis nummer 4 som blev en röd hane (kan vara rödsilver) föddes klockan 12.59 med en vikt på 113g






Alla syskonen tillsammans









3 kommentarer:

  1. åå gud så söta. Grattis Lotta och Luna och Ricki som blivit storasyster

    SvaraRadera
  2. GRATTISKRAMAR TILL ER DUKTIGA MAMMOR! Vilka otroligt fina vackra bäbisar! Fattar hur avundsjuk jag är .... SUCK!

    SvaraRadera
  3. Grattis, så fina!
    Nu har du verkligen huset fullt!
    Mia

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck