Sidor

måndag 14 februari 2011

Vikten efter 5 veckor

Idag så har det gått 5 veckor sedan jag började försöka gå ner i vikt. Idag var det inte alls roligt att ställa mig på vågen för den visade att jag bara hade gått ner 0,6 kg, minus en cm på både bröst, mage och stuss. Som sagt, jag är besviken. Väger idag 90 kg och jag som hade hoppats på att komma under 90-stäcket. Och jag har inte ätit något extra veckan som har varit. Men jag har ätit kött och fisk till nästan varje måltid för att få i mig protein som alla nu har tjatat på mig om. Men det blir inte mer med det......Jag kommer att köra som jag har gjort dom andra 4 veckorna. Fast nu tror jag ju också att jag har kommit till den punkten då jag måste träna lite mer för att det ska hända något. Och trots att jag hade ont i knäet i morse så var jag och gick på löpbandet i 50 minuter. Får ta det denna veckan också, och öka nästa vecka. Vet ju inte riktigt hur det blir med träningen dom följande dagarna. Allt beror på om jag ser ifall Suzie är kladdig där bak.

För några veckor sedan så berättade jag att vi pratade om att möblera om. Idag har vi gjort det, och det har tagit precis hela eftermiddagen. Efter många om och men så kom även biosystemet upp så Benny har typ dragit 1 miljon sladdar. Förstår att han har dragit på det. Jag fixade att ta väck allt från bokhyllan men sen när det var dax att bära dom supertunga under/överdelarna så var det tvärstopp. Jag orkade helt enkelt inte lyfta. Istället så fick Benny lyfta underdelen och så fick jag slänga under en handduk så att han kunde dra. Och överdelarna fick han ta själv. Jag har stora problem för tillfället att bara lyfta på perkulatorn.....får använda bägge händerna. Till och med dammsugarslangen var extra tung idag.......men dammsuga var jag ändå tvungen att göra. Benny erbjöd sig att göra det, men jag blev bara arg för att det tar emot så ibland.

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck