Sidor

torsdag 10 februari 2011

Burskynke

Under dagen så påbörjade jag att sy Kurts burskynke till utställningen. Från början hade jag ju tänkt ha blå färg, men funderade mer och mer på gul/orange till honom. Och så blev det. Jag ville ju gärna ha lite effekt på det också, och det bästa blev ju svart tyg. Redan någon gång i höstas så fick jag en beskrivning via mail av Eva på hur man sydde en katt. Den skrev jag ut, men givetvis skulle jag ju krångla till det. Har vadd emellan så att katten blev lite mer "levande" Det var faktiskt jobbigt att sy dit den......speciellt som jag var tvungen att nåla runt precis hela katten för att jag skulle få vadden innanför. Men det var hur kul som helst att sy den :-) Att rigga upp på en strykbräda var väl ingen höjdare, men jag får ta det jag har. Den i mitten då med katten ska vara myshörnan :-)


1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck