Sidor

måndag 15 maj 2017

Phoebe 2 veckor

Nya bebisar väntas födas den 5 juli, ja eller 1 dag före eller efter, beroende på om hon går 65 dagar eller inte. Idag har alltså Phoebe gått 2 veckor. Men jag kan ändå skriva att det blir bebisar, jag är säker. Trots att det bara har gått 2 veckor så ser jag faktiskt hallontuttar. Vid parningen var dom kritvita och nu är dom så fint åt det rosa hållet. Dessutom har hon under veckan mått dåligt och spytt 2 dagar i rad. Även om illamåendet brukar komma under vecka 3.Och hennes vikt har ju ökat också. Idag väger hon 4448g och har under veckan gått upp med 105g, sammanlagt nu 230g


När jag gick upp i morse så hade jag Sarah med mig ut direkt, hon hade också precis vaknat. Och då har vi alla haft sovmorgon, uppe först 5.30. Den första vi möter är Tussen. Och Tussen hälsar godmorgon med att direkt börja tvätta Sarah på huvudet.
-Godmorgon hjärtat! Har du sovit gott?
Alltså, trots att det var så tidigt så fick jag faktiskt lite tårar i ögonen.Väl ute i köket kom alla ungarna och hälsade godmorgon också. Sist Zira. Och hon kom med en leksak som hon släppte framför Sarah. Fast hon har fräst lite efter det.

Igår var det 3 dagar sedan som jag hämtade hem Sarah. Och det var den tiden det tog innan hon kom in i gänget. Jag var trots allt tvungen att forsera fram allt. Inte så att jag ställde dom vid varandra. Men då Sarah inte längre ville vara ensam utan leka med dom andra barnen var jag tvungen att få allting till att funka igår. Jag vill inte att Sarah ska vara ledsen och ensam. Så först fick hon vara ute med alla och leka. Lite spott och fräs men inget som var något att bry sig om. Efter knappt 1 timme stängde jag in alla ungarna i sovrummet och släppte in Zira och Tussen. Det gick kanonbra. Tussen försökte bjuda upp, trodde väl det var en tjej till honom. Han är ju som han är och lufsade mest runt och snackade, luktade lite överallt och lite på henne. Zira i sin tur var lite sisådär. Ena stunden tyckte hon att Sarah var helt ok för att i nästa fräsa spotta och ge henne en känga. Men denna gången gick jag alltså inte emellan utan jag lät Zira visa vem det var som bestämde. Och Sarah la sig ner direkt och visade att hon förstod. Men ett par smällar fick hon, dock inget som gjorde ont utan bara tillrättavisning. Zira till och med bjöd in Sarah till att dia när dom andra ungarna diade. Sarah var lite avvaktande, visste inte riktigt hur hon skulle göra. Men när hon bestämde sig för att en slurk kanske hade varit gott, ja då ångrade sig Zira.

Dom har även varit ute i rastgården alla tillsammans. Även det gick bra, och även då blev det lite spott och fräs mellan just Zira och Sarah. Just när det hände så fräste Sarah åt alla, men jag förstår henne. Inte lätt att komma ifrån sin mamma och sina syskon och sin gammelmatte. Allting är ju nytt här. Vill nu samtidigt passa på at skriva och berätta att j ag är så otroligt glad och tacksam att jag har fått ta Sarah hem till mig. Hon är en otroligt söt liten fröken. Utöver sötheten så visar hon att hon är trygg och stabil i sig vilket också känns kanon. Sarah är helt rätt för mig, verkligen en Lottakatt. Återigen tusen tack till Patricia för att hon fick flytta hem till mig.

Bilderna är tagna igår. Idag gör jag inte bilderna större för det är så många. Men du vet väl att om du klickar på den första bilden så blir den större och så klickar du bara vidare och ser resten av bilderna större .













































































2 kommentarer:

  1. Ricki matar också sina bebisar med mjukdjur eller annat och det har hon fortsatt med fast hon inte har några ungar så ibland offrar sig Ophelia. Ricki blir lugn så fort någon av hennes ungar eller dessa stand in kommer fram till henne och accepterar hennes "mat". Lite drygt är det på natten för det är oftast då hon skall mata katterna. Underbara bilder som vanligt.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck