Sidor

lördag 20 maj 2017

Dagis

Varje morgon vid 5.30-tiden öppnar jag upp till rastgården för bebisarna. Ut till altanen öppnade jag i morse redan vid 4-tiden då det är så varmt inne och jag vill få in lite svalka. Alla var överlyckliga att bara få komma dit ut. Efter vägningen av alla fick alla frukost och med det ny energi. Lite morgonrutiner som vanligt som består av vatt gå igenom alla ungarna och tvätta av dom. För idag var dom skitiga efter kvällens lek ute igår. Har ju lagt ut granitsten för att dom inte skulle i jorden men med lek där, speciellt vid ett ställe har dom lyckats få fram jorden iallafall. Jag har inte så många stenar just där, det räckte inte. Så jag har köpt en till påse men den har jag inte orkat lägga ut. Kommer att ske idag kan jag berätta. Ska även dit med lite växter som planerat vi fläderbuskarna och på kullen. Och så ska jag ut och gräva vid diket över vägen för att få upp en bra tova med gräs till dom. De senaste 3 dagarna har varit lite jobbiga för bebisarna då var och en av doom har spytt och haft racerbajs under en dag. Igår kväll började Sarah. Men medans dom andra har ätit trots detta så vill Sarah inte äta, bara dricka vatten. Men alla är pigga och alerta och fulla med bus.

Igår flyttade Milla till en ny familj, vi får hoppas på att allting går bra, men det kändes bra och jag gissar på att den nya familjen passar Milla. Har nu även bestämt att jag ska beställa tid för kastrering för Tussen. Han är så olycklig stackaren för att det inte finns villiga tjejer för honom. Trots att han har parat Zira i 2 dagar (precis som förra gången) så går han och nosar småtjejerna i rumpan, speciellt Sarah. Ska ta första bästa tid för honom. Tjejer hade  han säkert kunnat få om jag hade lagt ut att han är att låna, men den förra ägaren skrev ju i kontraktet att jag inte får låna ut honom, något jag inte visste när jag köpte honom. Fick bara använda honom till mina egna tjejer. Men oavsett om jag hade vetat det så hade jag ändå gett honom ett hem här hos mig, för skönare kille finns inte.


Bilderna är tagna  i morse
Alltså, denna lilla bebisklös är guld värd. Alla tokälskar den








Busiga Corinne befinner sig på bordet ute på altanen. egentligen skulle jag väl ta ner henne men låter henne vara och utforska. Vilket inbjöd till ett toppenkort 






Älskar denna bilden




Denna kullen alltså...undrar om jag ska bygga om den lite...till lite lite större





Nu kom tunneln ut också. Alla deras saker är ute i rastgården under dagen när det är fint. Blir en massa spring varje kväll när jag tar in allt igen....och samma sak varje morgon










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck