Sidor

fredag 19 maj 2017

Lycklig!!

Jag är lycklig! Tro inget annat! Att få hålla på med det som jag älskar mest, mina katter gör att ingenting kan störa min idyll. Ingenting!!! Trots att jag under det sista året har fått anonym anmälan på mig. Om både det ena och det andra. Jag tar tag i saker och jag gör något, hela tiden. Jag sitter inte och rullar tummarna. Igår eftermiddag fördrev jag tiden med att ta högtryckstvätten på staketet nere hos före detta grannen. Bara att tvätta rent det gjorde att det såg nymålat ut. Nu har jag bara utsidan kvar, sen ska jag vänta på att det torkar och måla det. Fattar inte HUR man kan låta allting förfalla på det viset, fördärvar ju bara. Hennes lägenhet har under 12 senaste dagarna spacklats och påbörjat renoveras vilket behövdes då den mer eller mindre är/var totalförstörd. Allt det skitiga speglar ju bara hur en människa är. Att flytta och inte göra rent efter sig tycker jag är katastrof. Som ni vet så gillar jag att måla/tapetsera/renovera. Men den lägenheten ville jag inte ta tag  i, det hade tagit mig minst 3 månader innan allting hade varit klart. Men redan för 2 år sen lovade jag min hyresvärd att ta staketet och jag gör det jag lovar. Hur det än är så var det otroligt skönt att vara ute och hålla på. I ett par shorts och bikiniöverdel och 25 grader gjorde att jag fick lite färg (känns) och känner lite mer energi.

Om en stund ska jag iväg med mamma, samma sak varje månad när penionen kommer. Brukar vara så trött när jag kommer hem för är inte hemma förrän 3 timmar senare då hon verkligen måste till olika affärer. Jag tycker det är jobbigt men samtidigt är det väl bra att hon kommer ut och rör lite på sig. Ska till torget i Gislaved och köpa färska grönsaker och lite annat . När jag kommer hem ska jag fixa en pastasallad så den får dra sig, även lägga lite kycklingfilé i marinad. Tänkte gotta mig ikväll och grilla och bara njuta av att jag är jag. Njuta av mina bebisar och drömma om doom som kommer. Tur jag har (eventuellt) bebisar på gång, då blir det inte lika jobbigt när dessa flyttar.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck