Sidor

tisdag 17 maj 2016

Zira 1 vecka

Det blir ju måndagarna som blir veckordagar för Zira, första parningen (troligtvis) var ju på söndagen och då räknar jag måndagen att det hände "på riktigt" Vi får se. Är ju inte ens säkert att det har blivit något. Det har iallafall inte hänt något när det gäller vikten. Istället har hon gått ner. Men det beror på den mänskliga faktorn, får helt enkelt ha en annan "barnvakt" i fortsättningen. Är bara att inse att mamma inte klarar av den uppgiften länge.

Ända sedan Zira kom hem så har hon ätit jättebra. I fredags vägde hon 3650g och hade gått upp med 84g efter besöket hos Olle. Men mamma hade gett dom alldeles för mycket mat. Med mush lämnar dom ju inget och istället för dom bollar jag sa till henne att ge dom hade hon gett 4 bollar extra. Så Zira hade spytt jättemycket på söndagen och när jag vägde henne visade vågen 3553g. Gissa om jag var arg? Fast till ingen nytta för gjort var ju gjort. Igår morse (måndag alltså) vägde jag inte henne. Orkade helt enkelt inte göra något, supertrött efter utställningen. Men det hade nog inte visat så mycket skillnad från söndag kväll till måndag morgon, hon åt ju inget förrän igår morse. Och vägningen för en liten stund sen visade nu 3713g vilket gjorde mig glad. Men som sagt, hon åt bra igår. Då har hon nu gått upp med 147g sedan hemkomsten (trots illamåendet efter all mat) "Bara" 158g kvar för att komma upp vad hon vägde innan parningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck