Sidor

onsdag 18 maj 2016

Bebisarna checkar ut

I måndags checkade Dockan ut
-Tack för vistelsen alla dessa veckor, men nu är det dax för eget boende i Stockholm.
Och så åkte hon iväg med sin nya matte Kate. Igår tisdag checkade Rocky ut, han hade hittat en egen lya i Malmö.
Och idag är det dax för Milo och Mini. Milo ska till Göteborg och Mini ska till Glommen. Och på torsdag är det dax för Calle, Stockholm är stället för honom också. Det börjar bli tomt hörni. Är så glad att jag får behålla Love hemma 2 veckor extra. Men när han flyttar blir det katastrof. Jisses så tomt det kommer att bli.

Igår var det så där lagom fint väder. Vågade mig på att släppa ut katterna i rastgården. Har ju hållit dom inomhus på grund av gaphalsen Lillan. Och jodå, hon gapar fortfarande i omgångar. Fast hon är snäll och är tyst under natten vilket jag är tacksam över. Men jag tycker att hon kan gå ur sitt löp nu för även om hon är ganska så lugn så är det jobbigt när hon sätter igång. Och framför allt är det ju jobbigt för henne. Tiden hon håller sig lugn ligger alltid någon av ungarna hos henne och diar. Zira undrar nog emellanåt vad det är med henne då Lillan försöker förföra Zira, dock utan resultat. Att få komma ut idag gillade dom alla. Förutom att Lillan ålade runt i gräset så gjorde bebisarna det också. Innan dom kom på att dom kunde börja klättra i busken. En buske som nu har visat sig inte klarade vintern och som jag kommer att ta upp nästa vecka. Får se vad som hamnar där istället. Lite bilder blev det på morgonen och under dagen

Först ut min favvobild som är på Calle. Jag vet inte vad han fick syn på, men något fick honom att tjattra.




Och bilden på Love är nog lite av en favvobild också när han skalar busken och även han fick syn på något som fångade hans intresse för några sekunder





Det blev visst många bilder :)
Love på första parkett. Det där med flugor är väldigt spännande.





Klättra ända upp har inte Love lyckats med än





Då gillar han mer att komma halvvägs och börja käka på stammen





Zira och Love leker tittut






FAst jag tror ärligt att hon mer jagade bort honom från sina grässtrån






Ser ni, det börjar bli riktigt grönt här ute nu





Alltså, jag må vara en taskig matte. Men varje gång vattnet inte är på och Zira klättrar upp och sätter sig.....Då har jag lust att sätta på vattnet bara för att kolla hur hon reagerar. Men oroa er inte, det kommer inte att hända.






Love leker i den stora djungeln









Tur det finns gömmor






Alltså Lillan.....Att du orkar.......Snälla.......









Fokus tillbaka till Loves lek i djungeln
























Kolla stilen Milo har, orkar inte ens stå och gnaga på grenen utan sitter ner















1 kommentar:

  1. Så underbart söta. Tänk om Lillan kunde smitta ner Ricki och Abeba med löp så det händer ngt här med

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck