Sidor

torsdag 12 maj 2016

Älsklingen hemma

Tidigare under dagen var jag och hämtade hem min älskling. Ni ska veta att jag har saknat henne.Väl hemma och ut ur transporten skuttade hon fram och så fram till mig för en massa gos. Törstig efter redan så det blev en massa vatten för att återigen få lite gos, mat och gos igen. Så klart ville hon ut i rastgården och hon var så glad att hon ålade sig fram. Hon är inte längre i löp, visar inget så ålandet beror inte på det.

Det var ju förra lördagen jag körde henne till Olle, hennes date. Så fort jag öppnade buren hos Olle så var han och lockade på henne. Hon gick var lite avvaktande men gick inte direkt och gömde sig, 30cm från hanen är inte att gömma sig enligt mig och hon lät ju också. Men vi gick ifån dom ganska så snabbt så jag såg ju inget. På söndagskvällen verkade den första parningen ha skett. Dom har inte sett någon parning men har alltså hört och även sett extra päls på golvet (säkert efter trampandet) Så förhoppningsvis har allting gått bra och nu väntar jag ut 3 veckor för att se om det blir några hallontuttar. Om det har tagit sig och det blir bebisar så räknar jag med att dom kommer den 13 juli +- 1 dag. Jag räknar måndagen som första parningsdagen. Hennes vikt idag är 3566g och dessa 5 dagar har hon gått ner med hela 305g. Hoppas hon tar igen dom snabbt. Får hålla koll som vanligt.












Bilder på Olle nedanför som jag tog i lördags






1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck