Sidor

fredag 6 maj 2016

Bilder & film

Redan imorse när klockan var 4.30 började jag röja här hemma, hade då redan varit uppe i 1 timme. Lillan väckte mig genom att krafsa på dörren, sover ju med stängd dörr nu när bebisarna är lite äldre. Annars hade dom nog kommit upp och lekt någonstans vid 3-tiden. Lillan väckte mig för hon ville gå ut. Men se det fick hon inte, inte mitt i natten. Visst är jag glad att rastgården med gräs och allt det nya uppskattas, men inte så dom, Lillan alltså ska behöva väcka mig för att jag ska låsa upp luckan. Vid 8.30 var jag klar med allt som jag hade tänkt göra....sen blev det lite tråkigt, hade inget att göra ju. Alla katterna hade då redan varit ute sedan 6-tiden. Så jag tog med mig kaffe, cigg och kamera och satte mig ute i rastgården och njöt. Och försökte fota. Visst blev det en hel del bra bilder, men den där Love!!! Vad ska jag göra med honom för att få honom till att posera. När jag väl fick någon bild på honom så var det nacken eller ryggen. När han vände upp fejjan till mig, ja då var han skitig som bara det efter att ha grävt och lekt. Men det är ju det som är meningen. Att dom ska vara ute, utforska, leka och busa. Fast dom är lite dåliga på att gå in och lägga sig när dom blir trötta. Och precis som vilka barn som helst blir dom griniga om dom inte får sin powernap. Så nu ligger alla och sover efter att dom fick i sig lite mat.
Jag bildbombade er igår och jag bildbombar er idag. Idag blir det även filmer. Tänkte lagt ut dom igår men jag glömde.
Bilderna är upplagda här i den ordning som jag har tagit dom. Har idag använt mig av både den gamla och nya kameran. Och jag förstora inte bilderna. Klickar ni på den första så kommer det ju ändå upp ett bildspel. För jag lägger upp alla bilder jag tog och då blir det svårladdat


Nya kameran



















































Gamla kameran
































1 kommentar:

  1. Galet tokroligt att titta på alla bilder och på alla filmer!!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck