Sidor

tisdag 3 maj 2016

Piper & Phoebe

Idag var jag iväg och hälsade på lite hos Phoebe och Piper. Hade med mig kameran och vågen. Missade ju deras 5-månadersdag som var för knappt 1 vecka sedan. För varje gång jag ser dom så tycker jag att dom har vuxit jättemycket. Tycker själv att dom är så vackra, Pipers ögon är förtrollande.

Att jag åkte dit just idag beror på Piper. För cirka 2 veckor sedan tyckte jag att hon haltade lite på hennes defekta tass. Trodde att det kunde vara klorna, kollade och kunde bara konstatera att jag vågar INTE ge mig på att klippa dom eller något annat. Tyckte då även att det "klickade" när hon gick, men visste inte egentligen vad det kunde vara, klorna trodde jag. Så hade för avsikt att ringa vet och be dom hjälpa mig med kloklippningen. Igår kväll hörde Josefin av sig om att Piper haltar mer och mer. Så därför åkte jag dit för att kolla upp henne. Att ta på tassen har inte varit någon hit tidigare och idag var det absolut inte det. Hon haltade ja.....Men inte mer än att man kanske skulle kunna tro att hon hade fått en sträckning. MEN, klickandet när hon gick på tassen har inte något att göra med att hennes klor är i vägen. Det är helt enkelt hennes skelett. Det jag tyckte att jag kunde höra så är det som att ett av hennes benknotor, alltså där det är fel inne i tassen är av, eller något liknande. Hon hade inte ont av det när hon var mindre/yngre, men det verkar som att det blir värre ju äldre hon blir.

Så när jag kom hem ringde jag till veterinären och vi ska dit med Piper imorgon för en undersökning och röntgen. Vi får se vad röntgen visar, men  jag tror inte att det är något som går att fixa då skelettet där är en enda röra. Jag hoppas så klart att det går att ordna så det blir bra, men ärligt så tror jag inte det. Ni får hålla tummarna om att allting är bra.......så bra det kan bli. Återkommer i morgon när jag/vi vet mer.

Bilder tog jag iallafall på båda tjejerna. Och vågen visade att Piper väger 2577g, en ökning med 417g på en månad. Phoebe väger 2802g en ökning på 412g

Piper
















Älskar denna bilden på henne





Phoebe

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck