Sidor

fredag 20 maj 2016

Loppisfynd!!

Det är redan fredag! Nu har även denna veckan gått, lika snabbt som alla andra veckor. Igår eftermiddag flyttade Calle och om bara 9 dagar så flyttar Love och det blir tomt på bebisar. I och för sig är det ju meningen att Milla ska få bebisar dagen efter att Love flyttar men dom kommer ju inte att bo här hos mig. Och då är ju frågan hur jag ska fördriva tiden fram till någon gång i mitten av juli om nu Zira ska ha bebisar. Visserligen vet jag att jag kommer att ha näsan i bolådan hos mamma, ni vet, vägning och en massa gos. Men den första tiden sover dom ju jättemycket.

Denna veckan har varit rätt så jobbig för mig när det gäller mina fötter och värken på grund av hälsporre. Självförvållat jag vet, men det hade inte spelat någon roll om jag hade varit på utställning eller inte helgen som var. Och jag är ju inte personen som bara rullar tummarna och glor i taket, jag bara måste göra NÅGOT. Men denna veckan har jag inte gjort många knop då jag knappt har kunnat gå på fötterna. Så det har varit soffläge, med rullande tummar och att glo i taket. Ååååååå, det är så tråkigt. Då det inte finns så mycket att göra mot detta, alltså inga mediciner läkaren kan ge så känns det inte alls kul. Jag kan inte ha det så här alltså, så nu har jag kontaktat en tjej som håller på med pharmalight behandling, både på hästar och människor. Måste ju testa allt och jag hoppas att hon kan hjälpa mig. Återkommer efter mitt besök hos henne.

Jag har gjort ett litet loppisfynd igen. GD:s skor och tyger här i Skeppshult har ju även ett lite mindre loppistält som jag brukar kika inom emellanåt. När jag åkte förbi häromdagen så jag i ögonvrån ett par korgstolar så dagen efter gick jag bort och kollade. Har nämligen varit ute efter ett par och dessa var helt perfekta för mitt ändamål. Gav bara 30 :- för båda. Hemma hade jag svart färg på burk som jag skulle spraya dom med. Att måla med pensel har jag inget tålamod med, dessutom så behövde det inte vara så noga med tanke på vad jag skulle ha dom till. Och jag är nöjd med resultatet. När Milos nya familj var här och hämtade honom fick jag rabarber och en hel del perenna växter. Dom måste jag få i jorden under helgen.




Korgstolarna innan och efter att jag sprayade dom.






Perenna växter, mestadels till stenparti vilket jag ville ha.




Nu har jag äntligen rabarber också :)




Kokospalmer som ska fylla ut platsen efter vindruvorna som inte klarade vintern.





Filmerna på Love och Calle tog jag igår morse




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck