Sidor

onsdag 25 maj 2016

Soldäcket klart

Senaste dagars sysselsättning för mig har varit att lägga golvet till soldäcket. Jag har alltså gjort det helt själv för första gången ever. Reglarna fick jag hjälp med, det fixade Benny. Han erbjöd sig att lägga golvet men jag ville göra det själv. Vid middagstid igår höll jag på att ge upp, ringa Benny och säga att han visst fick lägga det om han ville. Så jobbigt, och så svårt...trodde jag inte. Och med min värk tog det säkert 2 gånger längre tid. Hur som helst så gav jag upp för tillfället, istället gick jag in och la mig för att sova en stund. Efter att jag hade vaknat hade jag fått lite ny energi och gick ut för att fortsätta. Först vid 18-tiden var jag klar. Och trallgolv ska jag aldrig lägga igen. Hade ju en spik emellan plankorna för att få jämnt, kan tala om att till slut slängde jag spiken rätt ut genom nätet. Och körde på ögonmåttet. Halvblind som jag är kan ni ju gissa resultatet :) Nämen, det blev faktiskt kanon, jag är supernöjd. Nu ska det BARA byggas en ny trappa. Och allting ska BARA oljas in. Hade för avsikt att göra det idag men har inte riktigt orkat ta tag i det. Istället har jag lagt kyckling i marinad och gjort lite pastasallad. Tänkte jag skulle inviga framåt kvällen när det blir lite svalare med att grilla. Har även slängt in en äppel/rabarberpaj i ugnen. Gillar ju inte smuldeg så gjorde en egen röra, får se hur det smakar sen. Blev en blandning med hackade hasselnötkärnor och havregryn som jag blandade med smör och honung. Ser gott ut.

Idag är det dag 60 för Milla. Jag brukar ju väga varje dag från dag 60, får lite bättre koll på det viset. Sedan i lördags har hennes mage växt på sig rätt så bra och hon har även ökat bra i vikt, väger idag 3800g och har på 4 dagar ökat med 153g. Idag fick jag till och med känna på magen och hade en bebis i handen som ville hälsa på mig. Hon har börjat leta efter var hon ska ha sina bebisar. Jag har, hör och häpna....totalt glömt bort att fixa ett par bolådor till henne. Har haft för mycket alltså. Men det fixade jag tidigare i förmiddags.

Så här såg det ju ut 5 maj



Här har jag lagt ut brädorna så att jag kunde släppa ut katterna






Allting klart. Ska ju dit lite utemöbler men jag väntar tills det är inoljat, jobbigt att bära fram och tillbaka saker






Imorse var det fågelskådning för katterna






Love traskar på som vanligt. Han vill allra helst ligga i jorden vilket också syns i pälsen




Zira kollar in lite flugor





Där är han. Undrar om han tror att han inte syns?!?





Lortgris








Den 5 maj visade jag ju hur mycket tulpanerna hade kommit upp




20 dagar senare ser det ut så här. Humlen växer ju jättefort




Gräset planterades också den 5 maj




Och 20 dagar senare





Även allt i pallkragarna planterades 5 maj
Här salladslök




Vanlig sallad



Längst in dill sen vitlök, till vänster gräslök och så gurka som inte har kommit upp riktigt än




Tomatplantorna har börjat blomma




Potatisen har kommit upp men jag tror inte det blir någon till midsommar

2 kommentarer:

  1. Sååå mysigt härligt fint!!!
    För missarna & dej.
    De njuter för fullt!!��
    Hälsar o Tassar Betty& Bosse & Matte Lena

    SvaraRadera
  2. Myyyys..... Var det Pan som ville hälsa tro?

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck