Sidor

måndag 30 maj 2016

Millas bebisar födda

Dom kom idag som jag beräknade...fast man vet ju aldrig, speciellt inte när man inte känner till linjerna (som jag har skrivit tidigare)
Vid 13-tiden ringde mamma in och sa att Milla hade nåt där bak och tvättade sig mycket. Så in och kolla, det var slemproppen som hade gått. Första krystvärken kom 13.15 och vattnet gick 13.40. Snabba ryck med andra ord och Milla var hur duktig som helst. 14.03 kom den första bebisen, den föddes med baken och baktassarna först...typiskt. Den åkte ut och in 4 gånger i rask takt och sen bara pluppade den ut. Milla skötte allt alldeles själv som om hon visste precis hur man gjorde, hon förvånade mig mycket. Bebis nummer 1 blev en tjej som har färgen lilasköldpadd vit. Nu är jag inte alls duktig på vitfläcksgraden men jag tycker hon ser ut som en 01, alltså van. Vikten var 105g Bilderna visar även när hon fortfarande är jätteblöt och precis nyfödd
















Efter bara 15 minuter började hon krysta igen och kl 14.33, 30 minuter efter den första föddes det en hane med en vikt på 107g och med färgen blå vit även detta en 01:a alltså van. Så klart föddes även han med rumpan först. Hans teckning är hur cool som helst, ser ut som att han har doppat svanstippen i vit färg



















Bebis nummer 3 tog lite längre tid på sig att komma ut. Milla låg och vilade, fick lite ersättning och vatten. Superduktig med sina små redan då, putsade och hade sig med dom. När klockan var 15.58 kom den 3:dje bebisen. Och gissa vad? Han kom också med rumpan först. Hans vikt var 108g och färgen är creme vit 03, bicolour alltså. Nu är jag inte 100 på hans färg men jag lutar mer och mer åt detta. När han föddes var han så röd som man bara kan bli, sen ett tag lutade det mot lila. Men näääää, han är alltså creme.


Första bilden på honom kanske ni förstår varför jag trodde han var röd















Och så ett par bilder på trion. Dom är superfina tycker ju då jag. 




Nya bilder kommer imorgon när dom har blivit riktigt torra och då kommer jag även att presentera deras namn :)

2 kommentarer:

  1. Duktig Milla!
    3 olikfärgade. ..kan det bli bättre!
    Kul att se dem växa sen.
    Härliga KATTLIV!
    B&B& L

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck