Sidor

fredag 25 juni 2010

Midsommarafton då

Kan börja med att skriva att jag inte kom in i bloggen just denna dagen, så det är en "dagen efterblogg"




Idag har dagen varit som vanligt för mig, trots att det är midsommarafton. Som vanligt är jag hemma då jag inte gillar allt som händer ute, både med fylla och allting annat som brukar hända just denna dagen. Tina kom faktiskt igår också ju, och hon sov över, så under förmiddagen så satt vi och tjatade en stund innan hon åkte hem till Varberg igen.




Jag har varit nere i affären och hämtat kattmaten som jag har beställt....det blev en hel del :-) Beställde ju även mousse som jag brukar ge till bebisarna när dom börjar äta. Dom brukar få burkarna med kalkon, kyckling och tonfisk, den med lever får dom vuxna. Men vi får ju se om dom gillar det när det gäller. Sen så har jag sytt ännu en kattbädd. Dom bäddarna som jag syr är till salu ifall att någon undrar och jag tar 60:- + frakten. Kanske jag hinner att sy någon mer i veckan, men det är inte säkert. Måste fixa med allt för på fredag åker jag och 4 av mina katter till Båstad för utställning hela helgen. Sen så har jag suttit och skissat tidigt imorse på den kommande rastgården. Tog längre tid än jag trodde då jag var tvungen att leta efter en massa filter för att hitta det som jag ville ha.....det som jag kunde göra nät med. När det gäller mina kattbäddar så har jag gjort en sida med dom, och där kommer jag att lägga ut allt eftersom.




Här kommer några bilder utanför lägenheten som flytten går till. Det är ju en hörnlägenhet och här ser ni dörren till höger och köksfönstret. Utanför här kommer jag att ha dom mindre utemöblerna












Här är då långsidan, med fönstret till det ena rummet. Längs med hela kommer jag att plantera blommor












Här ser man baksidan av vår uteplats, och det är då gaveln


















Från andra sidan












Och sett rakt fram














Har försökt mig på att göra en rastgård i PSP:n, men det var inte lätt. Svårt att få till nätet, men ni vet ju vad jag menar. Utmed hela staketet ska det planteras blommor utanför. Och innanför ska det vara fönsterbräda där katterna kan gå. Dessutom så kommer det annat som ska akrivera dom, som klätterställningar, och annat. Och som du kan se här så kommer jag att måla allt vitt, tycker det passar bäst. Som det är nu så har jag 2 meter mellan stolparna, den nya rastgården kommer att ha 1 meter emellan och jag kommer att bygga allt som en ram.....blir nog hur bra som helst. Och det kommer trots allt att bli ganska så stort. 3 meter ut från våran uteplats, och 6½ meter längs med huset. :-) Och på plattorna kommer det bli trägolv som kommer att höjas upp.












Idag har jag sytt denna kattbädden










Och så kommer det ett par bilder på Julian









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck