Sidor

torsdag 3 juni 2010

F-kullen 1 år

Grattis säger jag till dom, Fjodor som bor hemma hos mig, och hans syskon Felicity, Freddie och Frank. Hoppas alla har fått smaska i sig en massa gottes :-) För Fjodor har firandet bestått av att ligga ute och lapa sol, och när han inte har gjort det så har herren i fråga hjälpt mig att gräva upp plantor. Attans vad kul han tyckte det var när jag grävde upp kattmyntan i rastgården.
 
Kattmyntan och en hel del växter som fanns i rabatterna här som jag har satt har jag idag grävt upp, och nu finns dom att beskåda i krukor. Kände att jag ville plantera om alla nu innan dom blev för stora, och att jag kanske knäcker dom. Jag har inte grävt upp allt.....det är många, och då menar jag många (alla) lökar lämnar jag kvar, och flera perenner, och träd + buskar....som Jasmine. Många av dom plockade jag ju upp när flytten från Reftele gick hit.
 
Jag har varit och titta på lägenhet idag, en 3:a. Och det kommer att bli en flytt till den. Har ju 3 månaders uppsägning här, så flytten blir inte förrän i slutet av september. Igår så var jag och tittade på en annan, och den var också ok......precis likadan som den som flytten går till, men jag gillade inte riktigt läget....i en korsning, och ut åt den skulle då en rastgård byggas. Jag hann inte mer än hem när hyresvärden ringde och sa att han hade tänkt på mig och katterna. Han hade en annan likadan 3:a, men den höll på att renoveras. En liten plätt där bak på uteplatsen, men ingen väg utan en liten backe och en häck. Han undrade om jag kanske ville ha den istället. Hmmmm......jag som hade tänkt ringa honom och fråga om den istället. Problemet med den var att den höll på att renoveras. Inga problem alls tycker jag.....ska ju inte flytta förrän om 3 månader. Så idag var jag alltså och tittade på den. Den är stor och ljus. Hela köket ska bytas ut till ett Ikeakök, ny spis, diskmaskin kyl och frys.
 
I bad/toa ska allting bytas ut, som toastol och tvättställ, ny tvättmaskin och ny panna. Dom ska även sätta dit luftburen värme som minskar elavgiften :-) Jag får bygga rastgård vilket för mig är det viktigaste, om än inte så stor som jag har nu, och jag får plantera blommor. Det är en hörnlägenhet. Det är så klart inte roligt att jag måste flytta, men nu när det ändå är på det viset så tycker jag att det inte kunde bli bättre :-) Dessutom så verkar hyresvärden och hans fru toppen. Så nu är jag på betydligt bättre humör än vad jag har varit den sista veckan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck