Sidor

söndag 31 januari 2016

Gamla kameran vs Nya kameran

Jag kommer inte riktigt överens med min nya kamera än. När jag väl får in något som är bra så måste jag ju givetvis ställa in något annat. Och då glömmer jag hur det var från början. Men hur jag än försöker kolla med kameran och även  (faktiskt) läsa manualen så kommer jag inte fram till vad jag behöver göra för att få bort glittret i ögonen. Ibland blir det bra trots att jag inte gör något. Men jag gillar min nya kamera supermycket. Är ju liksom inte ofta jag får sådan skärpa när jag fotar alla 3 samtidigt, skärpan på den gamla kameran blir bara på katten i mitten, och om jag ändrar där så blir allting suddigt. Och den gamla funkar ju fortfarande av och till, så emellanåt använder jag den också. Beror på vilken av dom som ligger närmast till hands.

Och nu har jag fotat alltså med båda...Många bilder i papperskorgen som vanligt men det blev en hel del bra, med BÅDA. Så det där med att testa vilken av dom som är bäst funkade inte för mig idag för båda ville ju som jag ville. Ska ta mig en tur till Smålandsstenar och fota Elwin och Nemo (om dom är hemma och har tid) Måste få koll på hur det är att fota människor också med den nya. Ska ju liksom fota bröllopet i mars

Nya kameran bilder kommer först. Original storlek är 6000*4000


Min favoritbild trots att Piper har huvudet neråt och tittar upp konstigt med ögonen. Så kul också att få alla 3 på samma bild




Dom 2 bilderna nedanför på Prue blev kanonbra. (tycker jag) Tycker du att hon ser konstig ut på sin högra morrhårskudde beror det på att hon fick en reva där när dom lekte....och sårskorpan är nu väck.




....Sötnosar.....






Alltså...Hon ser smutsig ut i ansiktet. Men som jag har skrivit innan. Det som ser smutsigt ut är att hon har mönster med mörkare markeringar av chokladen där












Får bra närbilder utan att behöva ha kameran rätt framför ansiktet.....zoomen är kanon
















Bilder med gamla kameran. Här är originalstorleken på dom 3568*2368

Bilden på Piper blev favoritbilden




Dom andra blev ockcså bra. Men då jag kommer närmare med kameran kniper dom lite med ögonen



















Som ni kan se på denna bilden blir det inte lika bra skärpa på dom alla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck