Sidor

torsdag 14 januari 2016

Zira 9 månader

Grattis till världens bästa Zira som idag fyller 9 månader. Och givetvis grattis till hennes syskon. Zira är i en klass för sig. Jag har aldrig haft en sådan skön kizze. Hon är fortfarande lika social och gosig, och hon (tror jag) älskar mig lika mycket som jag älskar henne. Iallafall visar hon det flera gånger om dagen. Visserligen är både mamma Mini och pappa Em otroligt sociala katter men jag tror även att mycket av hennes sätt beror på att jag nappade henne.

Hon har blivit betydligt lugnare nu även om hon har sina race några gånger om dagen. Fast betydligt lugnare efter att hon fick en häger av Mini för sisådär 4 veckor sedan. Vet inte om hon eventuellt kan vara på väg in i ett löp. Den sista veckan har både Lillan och Mini varit extra tjuriga på henne...Det då utan att hon har retat gallfeber på dom. Jaja...vi får se. Hon har blivit lugnare med maten också, äter inte alls som tidigare. Men trots det så väger hon nu mer än Lillan. När Mini var 9 månader vägde hon  3760g  och Lillan (mormor) vägde 3276g
Vikten är jag mer än nöjd med. Idag väger hon 3912g och har under månaden ökat med 127g

Zira 6 dagar




Ute i rastgården
Hon är urväxt nu tycker jag. Men jag kan ändå se att bara under 1 månad har det hänt mycket när det gäller utvecklingen, bland annat har hon börjat få lite kinder. Även om öronen för tillfället har dragit iväg så blir dom högre när jag lockar henne med vippan.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck