Sidor

fredag 15 januari 2016

Minis bebisar 7 veckor

Och Jippiiiii!!!! Nu på morgonen klarade jag av att klippa klorna på dom, och det gick faktiskt väldigt bra. Men jag fuskade lite :) Tog var och en av dom när dom låg och sov, alltså supertrötta bebisar som inte ORKADE protestera.

Har lite svårt att förstå att dom redan är 7 veckor. Känns ju som igår att jag hjälpte Mini när hon födde dom. Men tiden går som sagt var fort, iallafall min tid. Jag har skrivit det så många gånger tidigare och kommer säkerligen att skriva det fler gånger framöver. Men jag skulle behöva fler timmar på mitt dygn...många fler. Nu är det också snart dax för dom att få sin första vaccination. Vill ju helst inte åka i bilen med dom när det är så kallt och halt ute, livrädd att det händer något.Så jag ska ringa veterinären och be honom komma hit, har  han ju gjort på en tidigare kull.

Igår hittade dom uppe i fönstret i vardagsrummet.  Kom dit via den lilla klösen. Skulle ju så klart kunna ta bort den men vill inte göra det,dom behöver lära sig massor fortfarande och just i fönstret finns det mycket nytt att utforska. Blommor att klättra i, bita lite på dom. På det viset blir doom inte nyfikna över sådant och låter det vara. (iallafall har mina katter inte brytt sig om blommor) Eller sitta och titta ut på altanen, speciellt utåt där man kan se fåglarna äta. Jag tog fram kameran snabbt, tänkte att jag inte bryr mig om att jag får motljus....men fick kanonfina bilder. Lite skärrad blev jag dock när jag kollade bilderna i datorn. Phoebe hade något i sitt ena öga. Så jag var tvungen att gå och kolla till henne direkt så hon inte har blivit skadad. Ingenting jag såg innan jag fotade. Men när jag tittade var det bara skräp hon hade fått där. I och med att dom satt i fönstret tog jag fram en ny vippa att locka dom med. Denna gången var det en fjäder och i slutet är det en bjällra. Första gången jag använder något med bjällra. Piper visade tydligt att hon inte gillar det ljudet, hon började klykas. Phoebe gillade ju inte knäppande med kameran, men hon har faktiskt vant sig och klyks inte längre på grund av det. Även idag är det många bilder så tjejerna får varsin sida istället. Klicka på deras namn nedanför så kommer du till sidorna (finns ju även i vänsterkanten)
Vikterna och veckans viktuppgång är
Prue 858g +101g
Piper 860g +136g
Phoebe 874g +132g

Just här är det bilder tagna igår. Och lägger ut dom i den ordning som jag tog dom


Spanar runt. Det enda som jag plockade bort var ljusstakarna








Prue tar sig en smakbit. Oroa er inte....det är bara plast



Urk, blääää. Detta är vad Piper tycker om bjällror. Bytte efter detta ut till den vanliga vippan






Phoebe tröttnade och kollade istället in vippan i min hand









Sötnötter






-Ha, jag kan klättra minsann




-Men också sitta fint.




Prue tar sig en funderare på vilken väg som är snabbast ner.





Samma väg som hon kom upp :)








-Titta matte, jag kan också sitta fint!





-Den där blixten alltså!!








Dax för lite mat. Piper i vanlig ordning alltid vid maten





Phoebe tog sig en slurk vatten istället. Man blir törstig av all lek.





-Hallå alla bebisarna, var är ni?? Mormor Lillan lockar men ingen kommer






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck