Sidor

fredag 1 januari 2016

Minis bebisar 5 veckor

Vi börjar alltså årets första dag med att fira att Minis bebisar är 5 veckor. Inte fy skam, eller hur? Fy skam är väl däremot att jag efter dagens fotosession var totalt slut. Att hålla på med att jaga dom i sängen kan jag lova är utmattande. Och när den ena är klar får jag "jaga" nästa...under sängen, på golvet. Dom är snabba. Inte så snabba så jag inte kan ta dom...men snabba...och påhittiga. Dom vet minsann att jag inte klarar av att ta mig till mitten av sängen där det finns massor av bäddar....och där under är deras nya lya. Dom har flyttat. Inget mer sovande i garderoben. Dit in springer dom bara flyktigt för att busa. Så där ska jag städa ur ordentligt idag och stänga dörren.

Nu är dom också ute i vardagsrummet mer och mer. Dom springer fram och tillbaka. Kommer till soffan för att hälsa och sen springer dom iväg igen. Prue är härlig att se ta fart framåt, hennes bakben är liksom i luften när hon tar språnget framåt. Kommer även efter mig när jag går ut i köket och nosar runt. Allting är nytt och dom är superintresserade av allt.Till kvällens mål ska dom få rå köttfärs. Får se hur väl dom tycker det smakar, kanske ratar dom det helt. Deras vikter är fortfarande kanon. Nu märkt det också på Phoebes vikt att hon så smått har börjat äta själv. Inte så som exempelvis Piper. Hon äter allt och hon äter som om hon är rädd att maten ska försvinna. Prue är mer försiktig, äter inte allt men det kommer. Phoebe äter för tillfället BARA gourmet gold oxkött, det andra är hon inte lika förtjust i. Men av erfarenhet vet jag att det kommer att vända inom 2 veckor. Då kommer dom att vara små matvrak alla tre. Dom behöver mer och mer mat ju mer aktiva dom är....måste ju ha energi.
Dagens vikt och veckans viktuppgång är
Prue 631g +86g
Piper 620g + 105g
Phoebe 618g +104g

Om en liten stund ska jag åka och hämta hem Lillan. Det har blivit många parningar och nu har dom tröttnat båda. Räcker ganska så bra med dessa 3 dagar, då har jag bättre koll på när bebisarna kommer att födas. Det vill säga om det har tagit sig. Och minsann blir Minis bebisar mostrar då :) Dagens bilder kommer här, även en film på Prue som jag glömde lägga  upp igår.




Att ta bilder på en hchokladfärgad katt är inte det lättaste. Många gånger, väldigt ofta faktiskt så blir färgen helt fel i kameran. Dom 5 översta bilderna stämmer mer med hennes färg i verkligheten




















Pipers färg är inte så mycket bättre att fota. Och idag var hon är svår att fånga på bild. Så inte många bilder på henne idag, hon är alldeles för busig. Dom 4 första bilderna stämmer mer med färgen i verkligheten









Och så här såg dom flesta bilderna ut idag....Tror jag fick slänga runt 30 stycken








Phoebe är en dröm att fota, hennes färger framträder så bra. Dessutom är hon lika glad i att fotas som Zira är. Hon har kommit över kamerans ljud lite nu så hon gör inte lika många grimaser

















1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck