Sidor

fredag 29 januari 2016

Minis bebisar 9 veckor

Jaha, då lägger vi till ytterligare 1 vecka i deras liv. Vart dessa 9 veckor har tagit vägen har jag ingen aning om. Och inte tycker jag att jag har fått så mycket gjort, vilket är precis så som det brukar vara när jag har sådana här små busfrön hemma. Det absolut bästa med denna kullen (peppar, peppar) är att ingen av dom  har varit lösa i magen en enda gång och ingen av dom har spytt. Allting har rullat på som vanligt även sen i tisdags när dom blev vaccinerade, brukar bli något men dessa har inte ens varit slöa och trötta. Det enda som jag har sett men som inte har någon betydelse egentligen är att Piper inte äter lite mycket som tidigare. Men det går ju upp och ner med det varje vecka för var och en av dom. Beror också på hur pass aktiva dom är.....och aktiva är dom till tusen. Nu har dom ju liksom också börjat med bergsklättring genom att klättra uppför gaveln på garderoben. Har en klös där för den som undrar :)

Varje morgon vid 7-tiden brukar jag börja fixa med maten som dom ska ha. Tar bort faten som har stått under natten och sopar rent runt om då det finns hårda matrester kvar. Och sen 1 vecka tillbaka har jag fått hjälp med sopandet varje dag. Bebisarna ska ju hjälpa till och jagar borsten, ibland hoppar dom upp i skyffeln och allt ramlar ner, bara att börja om från början. Sen plockar jag fram faten och fyller på med mat uppe vid diskbänken. Prue får fortfarande grädde i sin mat. När allting är klart åker vågen fram och alla ska vägas (ja, varje dag....har väl inget bättre för mig) Efter vägningen sitter alla kvar på golvet, dom bara vet.....Nu blir det mat. I vanliga fall brukar dom hamna i matkoma men det har också ändrat sig den sista veckan. Dom går in och börjar leka i vardagsrummet. Nu är det den stora prasseltunneln som gäller. Ungefär ½ timme efter att dom har fått sin vanliga mat ger jag dom rå köttfärs. Då är alla lika vrålhungriga. Men jag kan relatera till det. Är det något som jag tycker är extra gott på bordet så äter jag mer, trots att jag egentligen är proppmätt.

Sen rullar allting på under dagen. Idag kommer jag med all säkerhet att få hjälp med att storstäda vardagsrummet. Såg ju en massa leksaker OCH damm under soffan när jag letade efter dom häromdagen. Sen ska dom i vanlig ordning hjälpa mig bädda, också något som dom har börjat med den sista veckan. Superkul att hålla på att leka med dom där, mindre kul att bäddandet tar så lång tid. För det är ju inte bara dom små som hjälper till, här tycker även dom vuxna att jag behöver hjälp.

Nu till veckans vikter. När jag ser dom springa runt här så tycker jag att dom fortfarande ser så små ut, typ miniatyrkatter. Alla 3 är riktigt cobby i kroppen, dom har fortfarande inte börjat växa på höjden. När jag tar upp dom så känner jag hur tunga dom är. Tassarna är riktigt stora på dom. Tror att alla kommer att bli stora katter när dom är vuxna. Prue och Piper blir som Mini ungefär, när hon var 9 veckor vägde hon 1016g. Phoebe kommer att bli som Zira, kanske till och med lite större och det är ju kanon  med tanke på att hon är smoke. Zira vägde 1155g när hon var 9 veckor. (hade varit kul att veta vad pappa Shaq vägde vid samma ålder, trots att det är en hane)
Prue 1088g +114g
Piper 1072g +83g
Phoebe 1188g + 155g

Behöver jag skriva om att alla har egna sidor med bilder. Näääää, trodde inte det. Klicka på bilden så kommer du till sidan. Här alltså bara 1 bild på var och en av dom


Prue




Piper





Phoebe




1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck