Sidor

torsdag 28 januari 2016

Babynest...Mitt första.

Nu är det så att jag ska bli gammelfaster igen i juli, och till denna lilla bebis ska jag också vara gudmor. Min bror Nenad ska bli morfar för första gången och det är Alexandra som ska föda. Häromdagen frågade Alexandra om jag kunde sy ett babynest och om jag i så fall kunde tänka mig att sy ett till hennes bebis. Har aldrig sytt det innan men tyckte att det är väl i princip samma som att sy en kattbädd...fast lite större då. (skulle visa sig att så var det inte alls) Då vi inte vet könet än så köpte jag ett tyg som går till både pojk och flicka....mintgrönt. Tänkte att jag kan ju sy ett extra sen när hon får veta vad det blir....eller när bebisen är född. Såg ett så supergulligt tyg i rosa...bara för det blir det väl en pojke.

Googlade runt och hittade beskrivning på hur man skulle göra. Alla beskrivningar var i stort sett likadana och det såg faktiskt lätt ut. Vilket det egentligen också är...bara man har tålamod. Under hela tiden jag sydde så kom det upp nya idéer om hur man kunde göra för att det skulle vara lättare att få ihop allt, för det här var krångligt, speciellt i slutet. Tog massor av bilder som jag tänkte sätta ut med beskrivning men jag bryr mig inte om att sätta ut det....Finns ju som sagt så många sidor på nätet som visar hur man gör.


Så här ser mitt ut




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck