Sidor

tisdag 5 januari 2016

Filmtajm igen!

Det blir filmer idag idag och lite bilder. Denna gången blir det mest bilder på Phoebe som jag ska behålla här hemma.
Vet inte varför jag inte har gjort det tidigare, trodde väl inte att dom skulle kunna vara så intresserade av vippor än, kanske inte ha riktigt koll på en vippa. Men se det hade dom. Och Phoebe blir nog lite som Zira känns det som. Zira tokälskar ju vippor och har gjort det sedan hon var riktigt liten. Fast jag började med att premiärfilma med min nya mobil som jag fick av Benny för ett par månader sen. Har inte riktigt blivit något av det. Och nu får ni ha tålamod.
Blev fel direkt för när jag filmade så filmade jag den liggandes vilket det också blev när jag kollade filmen. Sen skulle jag ju ha 1 av varje men allt hamnade på samma film typ. Fick faktiskt till det riktigt bra med alla tre småtjejerna som satt och tittade efter min hand och jag blev jätteglad att ha fått alla tre så bra tillsammans. Tills jag insåg att va fasiken....Jag hade glömt trycka igång och filma. Gaaaaaah....så trött jag blir. Men men...kolla bättre nästa gång med andra ord. Hur som helst så redigerade jag filmen i movie maker där jag kunde rätta upp filmen så ni slipper vända på datorskärmen ;)

Sen filmade jag med min kamera som jag är van vid. Och här åkte en vippa fram. Gick faktiskt rätt så bra trots att Zira skulle försöka sno den hela tiden. Och att behöva stänga ute henne på grund av det ville jag inte, vill inte att hon ska känna sig utanför. Fast jag tror väl egentligen inte hon kan känna sig utanför. Zira har egentid med mig varje kväll när hon kommer upp till mig och vill gosa. Vilket hon gör även flera gånger under dagen då jag går och lägger mig i sängen för att vila på grund av värk. Eller så kommer hon upp till mig i soffan så fort jag sätter igång tv:n

Först ut kommer bilderna som  jag tog. Nu när Zira ändå skulle vara med uppe tänkte jag passa på att fota henne också. Men hon ville inte riktigt idag, ville mest ha vippan. Tur jag inte ställer henne nu på ett tag för nu börjar hon växa ur sig lite men lite för höga öron och lite för höga ben








Givetvis skulle Phoebe fjäska nere på golvet vid mig






Så jag tog upp henne och skulle ta bilder på två systrar...trodde jag. Fick en bild där Zira plirar med ögonen



Vippan åkte fram och Phoebe gillar den direkt. Fick många härliga bilder på henne















Första filmen är alltså tagen med min mobil. Och den är lång, lite över 4 minuter. Men alla 3 tjejerna är med på den





Prue tog jag upp medan hon var vid mjölkbaren, det är därför hon slickar sig om munnen hela tiden 







Piper var lite skeptiskt mot vippan men hon hade heller inte så mycket till chans att bekanta sig med den då Zira verkligen var i farten här







Phoebe fattade direkt och älskar den redan nu


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck