Sidor

fredag 22 januari 2016

Minis bebisar 8 veckor

Och tjoff, bara 4 veckor kvar sen flyttar dom. Redan!!  Förstår att tiden för deras blivande familjer går sakta, det ÄR segt att vänta, jag vet. Har ju själv varit med om det och jag har tyckt att väntan har varit evighetslång. Det är ju också en anledning till att jag bloggar så mycket om just bebisar när det finns sådana små tassar här hemma. För jag personligen kan inte tänka mig bättre "service" än att visa massor av bilder på deras älsklingar. Nu bor ju Josefin och Marcus bara 5 km härifrån så dom ser Piper varje vecka. Och trots den täta kontakten så vet jag att Marcus längtar jättemycket.

Dom växer ju så fort med. Tycker dom fortfarande håller ihop väldigt bra, ser ut som små fyrkantiga ulltussar som drar förbi. Det enda jag kan se är att öronen har dragit iväg lite, men fortfarande tycker jag dom är kanon. Har sett mycket värre kan jag lova på 8- veckors kattungar. Har själv haft dumboöron på vissa kattungar. Och det finns ju inte mycket att säga om det, britter växer ojämnt i nästan 4 år. Dom är inte så keliga av sig. Vet inte vilket jag föredrar, 3 i en kull eller flera. Har ju mer tid när det "bara" är 3 men när dom är fler tycker jag dom har sökt sig till mig mer. Och inte har jag hört dessa spinna än heller....bara när dom är hos  sin mamma. Men det kommer, allting har sin tid. Men som sagt, speciellt keliga är dom inte, dom har helt enkelt inte tid med kel.  För det är full spring i benen förutom när det är matdax och när dom sover....och  vid dessa tillfällen vill jag inte störa dom.

Prue är fortfarande väldigt kräsen när det gäller maten. Men nu har jag lyckats lura i henne en annan sort gourmet, nämligen kyckling. MEN, hon äter den bara  om det finns lite grädde i. Provade med laktosfri grädde men då ratade hon det igen. Dessutom tror jag inte att en så liten mängd vanlig grädde skadar, det blandas ju ihop med maten. Så att så länge hon äter och mår bra så får hon vad hon vill. Kan lova att det är 3 små bortskämda prinsessor här. Vikterna är kanon. Phoebe kom ju över 1kg-gränsen redan igår. Dagens vikter och veckans viktuppgång är:
Prue 974g +116g
Piper 989g +129g
Phoebe 1033g +159g


Måste ju få berätta en annan sak också. Lillan gillar ju inte att vara utestängd från sovrummet, då krafsar hon på dörren för att den ska öppnas och att hon ska få komma in. När hon vill ut i rastgården och luckan är stängd gör hon samma sak, krafsar. För 2-3 dagar sen så gjorde hon något hon aldrig har gjort tidigare. Hon krafsade på skafferidörren, ville så klart ha mat. Och nu på morgonen försökte hon öppna kylskåpet. Fick så klart inte upp det. Undrar vad hon var sugen på?

Givetvis blir det massor av bilder igen, och igen får jag dela upp det som dom får egna sidor. Fuskade och fotade igår. Som sagt, måste passa på när det är ljust ute och igår sken ju solen.  Får bli 1 bild på var och en av dom här där jag sätter ut just min favvobild på dom. Klicka på en av bilderna så kommer du till sidan med just den kattungen.







Och så lite extra bilder där dom är tillsammans...iallafall någon av dom






















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck