Sidor

onsdag 13 januari 2016

Förvånad?!?

Nä, inte det minsta, allting går som på räls här...peppar, peppar. Hade ungarna varit ute och kört bil så hade dom fortkörningsböter flera gånger om. När dom sätter fart ser man bara en rand efter dom, inte en chans att se vem av dom som sprang förbi. Och jisses vilken järnvilja dom har, alla 3. Vid 6 veckors ålder brukar jag i vanliga fall ge mig in på att klippa deras klor första gången. Det har inte funkat denna gången, dom ålar sig och piper och rivs. Detsamma när jag ska tvätta dom om ögonen. Samma kämparglöd varje morgon...dom vill inte. Och Prue blir helt vansinnig på mig, blir riktigt arg och vispar runt med svansen. Men det är ju lite lättare för mig att kämpa emot, ingen risk att jag skadar dom. Och dom kommer att ge med sig till slut, hoppas jag iallafall. Prue blir väl den som kämpar så länge hon kan.

Igår fick dom kalasa lite på kokt skinka. Det blev lite fräs på dom, till och med när någon av dom vuxna försökte sno åt sig deras bitar. Så skinka gillar dom. Senare på kvällen när jag satte mig i soffan med smörgåsar kom dom ALLA, både vuxna och små. Zira är ju skogstokig i mackor med smör, sen om det är ost eller skinka på spelar ingen roll. Bebisarna visade igår att dom minsann också gillade mackor och det blev till att jag fick resa på mig för att äta klart i köket. Visst fick dom bitar, men kan ju inte ge dom för mycket.

Har nu också tagit in en lite större kartong som jag har klippt hål i, öppningar så dom kan ta sig in och ut och mindre hål där dom bara kan stoppa tassen. Det var kul tyckte dom. Zira skulle ju givetvis vara med och leka. Hon kom in i öppningarna men det var med precis. Och under tv-bänken har jag fått sätta dit kartonger med sand. Massor med sladdar som är väldigt intressant. Så för att dom inte ska komma åt är dom där. Funderade på att sätta dit typ en vägg. Men nääää, det är ju bara precis nu som dom är intresserade av just sådant.

Det ser ut att bli kanonfint väder ute idag. Solen håller på att titta fram så jag kanske ska passa på att ta bilder på bebisarna till deras 7-veckor inlägg. 2 dagar tidigare spelar ju ingen roll, på fredag kanske det är mörkt och trist igen.



Dom här små korgarna är roliga att busa i...även att ta sig en sovstund i









Phoebe busar uppe i soffan. Tog massor av bilder som faktiskt blev bra. Men hon kisar för att jag tog med blixten. Inget bra ljus i vardagsrummet nu. Så dom slängde jag.





Bus på hög nivå. Var lite rädd att någon av dom skulle trilla ner, men det gick bra





Prue trött. Och med blixt kisar hon







Igår kväll. Man blir trött efter maten





Det hela slutade så här. Alla kizzarna på en och samma bild :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck