Sidor

onsdag 6 januari 2016

Fokus på Prue

Idag hade jag för avsikt att BARA sätta ut bilder och eventuell film på Prue. Blivande husse och matte måste ju få ha något att gotta sig med. Men...Det blir som vanligt aldrig som man tänker sig. När man har för avsikt att göra en sak så slutar det oftast för mig att jag gör massor av saker. Att ungarna just idag verkligen var på bushumör, det är sol ute och kanonljus inne....Då måste jag ju liksom passa på. Men det blev faktiskt bara bilder på Prue. Så lite fokus på henne blir det ju iallafall.

Morgonen startade med att alla småtjejerna kom ut till mig i köket. Detta är alltså första gången. Sätter sig när och börjar pipa. Va!!!! Vad vill dom nu, dom har ju inte fått någon mat i köket tidigare, bara Piper har hittat hit och smaskat på dom vuxnas mat. Men nu satt dom här alltså alla, både vuxna och små och undrade när jag hade för avsikt att servera frukost. Brukar försöka vänta iallafall till klockan hinner bli 7 så dom inte får för vana att få mat mitt i natten. Så alla fick frukost och därefter blev det matkoma som vanligt. Prue är ju lite försiktig när det gäller maten, tar bara någon tugga och sen går hon. Stannar bara upp om dom får köttfärs, vilket jag kan lova gick hem. Alla tre tokälskar köttfärs. Snart dax för kycklinghjärta. Men trots att Prue är den som äter minst av dom så väger hon faktiskt mest. Jag tror ju inte att hon får allt hon behöver från Mini, jag tror hon nallar på torrfodret och av den orsaken inte är så hungrig. Hundra är jag inte för jag har ju inte sett det. Men det står ju skålar med torrfoder lite här och var så hon har nog som sagt nallat något av det tror jag. Både Prue och Phoebe har passerat gränsen 700g, bara Piper som har några ynkliga gram kvar. Vilket nu i sig är konstigt för hon är den som äter mest OCH allt.

Testade vippan på dom idag igen. Piper var fortfarande lite skeptisk till den men det lossnade efter en stund. Prue fattade idag direkt att den där vippan är rolig och hon lekte med den länge......likaså Phoebe. Piper lekte på ett annat sätt. Något som jag aldrig har varit med om hos någon av mina tidigare kattungar, Piper tokälskar sängen och speciellt min kudde. Varför vet jag inte och hon visade upp detta första gången idag. Blev nästan lite nervös när hon började första gången, trodde att hon grävde för att hon ville kissa, men så var det inte.  Jag filmade detta, och jag kunde inte sluta filma. Se den gärna, man blir helt varm i hjärtat, lilla sötnosen. Tycker förresten ni kan kolla alla filmerna, för som sagt, man ser framsteg i utvecklingen på dom för varje dag som går.
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck